Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dla wielu marek influencerzy są comiesięcznym wydatkiem wpisanym w budżet

- Influencerzy sprzedają i są nieodłącznym elementem praktycznie każdej kampanii marketingowej. Dla wielu marek są też już comiesięcznym wydatkiem wpisanym w budżet, realizującym ciągłe działania. Patrząc na rynki azjatyckie mogą wręcz być prawdziwą bombą sprzedażową, generującą spektakularne rezultaty - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Wojtek Walczak, strategy director w agencji Plej.
Reklama

- Z influencerami jest dokładnie tak samo, jak od dawna z "tradycyjnymi" mediami, w których można wykupić powierzchnię reklamową, lokowanie produktu czy wspólną produkcję, w której produkt odegra określoną rolę. Samochody i alkohole pojawiające się w serii filmów o Jamesie Bondzie, bloki reklamowe przy Super Bowl, czy nasze rodzime przerwy na filmy pomiędzy reklamami na antenie Polsatu to przecież znane sposoby dotarcia do konsumentów. Że o okładkach jakże mało wyrafinowanej informacji / rozrywki jaką jest Fakt, Radio Eska czy TTV nie wspomnę - tłumaczy Wojtek Walczak.

Influencer sprzedaje

Zdaniem eksperta podobnie działa rynek influencerski, na którym powyższe mechanizmy mediowe mają swoje odzwierciedlenie i na którym znajdziemy twarze będące niczym słupy reklamowe i twarze, z którymi można nawiązać bardziej wartościową współpracę.

- Influencerzy sprzedają i są nieodłącznym elementem praktycznie każdej kampanii marketingowej. Dla wielu marek są też już comiesięcznym wydatkiem wpisanym w budżet, realizującym ciągłe działania. Patrząc na rynki azjatyckie mogą wręcz być prawdziwą bombą sprzedażową, generującą spektakularne rezultaty. Ale tutaj wszystko jest wypadkową budżetu, grupy docelowej i charakteru marki czy produktu. I tutaj zaczyna się prawdziwa zabawa w szukanie odpowiednich twarzy, które takie konkretne założenia spełnią - zauważa nasz rozmówca.

I dodaje, że na tym rynku znajdą sobie miejsce osoby i zjawiska, które z założenia nie mogą i nie powinny być partnerami dla szanujących siebie i swoich konsumentów marek. - Pracując w marketingu trudno się na to obrażać, "taki mamy klimat" i on wcale nie będzie lepszy patrząc na jakość dialogu w podzielonym społeczeństwie, w którym tylko jasne stanowisko, często z założenia kontrowersyjne wzbudza uwagę, a w efekcie sprzedaje. I to się nie zmieni. Dla pokoleń wychowywanych właśnie na streamie treści z Tik Toka, Realsów czy Shortsów tradycyjne media, nawet te młode i internetowe, są już dinozaurami. Liczą się tylko te "autentyczne", dopasowane i budzące zainteresowanie twarze z miejsc dobrze im znanych, które nie mają problemów z reklamowaniem produktów, a odbiorcy nie mają problemu z identyfikowaniem się z nimi i przenoszeniem tego na wybierane marki. Przyszłość influencer marketingu to nie tylko dotarcie (im szersze tym lepsze), ale też dopasowanie i autentyczność oraz jakość tworzonych treści. Czyli generalnie nic nowego, tylko na zupełnie nowych zasadach - podsumowuje Wojtek Walczak.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.