Dlaczego Carrefour sprzedaje polski biznes?

- Chodzi tu o strategię zakładającą redukcję ryzyk w otoczeniu Grupy, wynikających tak z zawirowań globalnych, jak i regionalnych. A Polska niestety jest w centrum ostatniego wielkiego „wiru", czyli inwazji Rosji na Ukrainę i niepewności pociąganej przez pytanie „co będzie dalej?". Do tego dochodzi sytuacja inflacyjna w Polsce i dość chwiejna, ale generalnie raczej nieprzyjazna, polityka wobec sieci handlowych oraz dość dziwaczna praktyka korzystania przez Polskę z członkostwa w Unii Europejskiej - kontynuuje ekspert.

Czytaj więcej
Carrefour Exit. Jakie rynki opuści sieć?Carrefour - jaka strategia?
- Jeśli więc Carrefour intensyfikuje swą strategię – a czyni to - vide choćby projekty e-handlowe i digitalizacja operacji sprzedażowych w obiektach „normalnych"- klimat gospodarczy i chwiejność otoczenia rynkowego w Polsce i Polski sąsiedztwie nie jest być może wystarczający dla rozszerzenia zmian w Grupie na nasz rynek - uważa Andrzej Faliński.
Polska niestabilnym rynkiem dla Carrefoura?
Zdaniem naszego rozmówcy, Carrefour chce uniknąć skutków niestabilności.
- Nawet pozytywne, zdawałoby się dane z tego roku, np. ponad 33% wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu przy ok 8% wzrostu w lutym, pokazują , że nadchodzi czas dość gwałtownych procesów w sektorze handlu, a wzrosty stają się zapisami postępów inflacji, a może nawet stagflacji. Wyniki Carrefour miał niezłe w Polsce, ale widocznie nasz rynek krajowy nie pasuje do strategii Grupy na przyszłość. Szkoda, jeśli ostatecznie dojdzie do wyjścia z Polski silnej Grupy europejskiej, bo próżni oczywiście nie będzie i ktoś (wskazuje się na wymieniany fundusz) zagospodaruje przecież zakupione aktywa, ale liczy się tez pewien kulturowo-polityczny aspekt obecności firm zagranicznych w Polsce - podsumowuje Andrzej Faliński.