Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dlaczego Carrefour sprzedaje polski biznes?

- Jeśli informacje dotyczące sprzedaży polskiego oddziału Carrefoura się potwierdzą, możemy mieć do czynienia z elementem przygotowania się Grupy do fuzji. Polegać to ma, sądzę, na skupieniu się na najbardziej obiecujących rynkach, czyli rynku narodowym Francji i rynkach Ameryki Płd. - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Andrzej Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.
Reklama

- Chodzi tu o strategię zakładającą redukcję ryzyk w otoczeniu Grupy, wynikających tak z zawirowań globalnych, jak i regionalnych. A Polska niestety jest w centrum ostatniego wielkiego „wiru", czyli inwazji Rosji na Ukrainę i niepewności pociąganej przez pytanie „co będzie dalej?". Do tego dochodzi sytuacja inflacyjna w Polsce i dość chwiejna, ale generalnie raczej nieprzyjazna, polityka wobec sieci handlowych oraz dość dziwaczna praktyka korzystania przez Polskę z członkostwa w Unii Europejskiej - kontynuuje ekspert.

Carrefour - jaka strategia?

- Jeśli więc Carrefour intensyfikuje swą strategię – a czyni to - vide choćby projekty e-handlowe i digitalizacja operacji sprzedażowych w obiektach „normalnych"- klimat gospodarczy i chwiejność otoczenia rynkowego w Polsce i Polski sąsiedztwie nie jest być może wystarczający dla rozszerzenia zmian w Grupie na nasz rynek - uważa Andrzej Faliński.

Polska niestabilnym rynkiem dla Carrefoura?

Zdaniem naszego rozmówcy, Carrefour chce uniknąć skutków niestabilności.

- Nawet pozytywne, zdawałoby się dane z tego roku, np. ponad 33% wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu przy ok 8% wzrostu w lutym, pokazują , że nadchodzi czas dość gwałtownych procesów w sektorze handlu, a wzrosty stają się zapisami postępów inflacji, a może nawet stagflacji. Wyniki Carrefour miał niezłe w Polsce, ale widocznie nasz rynek krajowy nie pasuje do strategii Grupy na przyszłość. Szkoda, jeśli ostatecznie dojdzie do wyjścia z Polski silnej Grupy europejskiej, bo próżni oczywiście nie będzie i ktoś (wskazuje się na wymieniany fundusz) zagospodaruje przecież zakupione aktywa, ale liczy się tez pewien kulturowo-polityczny aspekt obecności firm zagranicznych w Polsce - podsumowuje Andrzej Faliński.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum