Dlaczego Carrefour zamyka sklepy osiedlowe w Polsce? Sprzedaż ma dobrą

Wyniki Carrefoura za 2022 rok
Na rodzimym rynku francuskim, gdzie kryzys energetyczny nieco mniej obciążył budżety rodzinne, detalista radził sobie dobrze, osiągając porównywalny wzrost o 3,4 proc., ze sprzedażą w wysokości 42 mld euro. Ameryka Łacińska zanotowała duży wzrost sprzedaży porównywalnej (o 24,6 proc.), m.in. dzięki udanej integracji Grupo BIG, która została przejęta w 2021 roku. W tym regionie sprzedaż Grupy wyniosła prawie 24 mld euro.

Wyniki Carrefoura w czwartym kwartale 2022
W czwartym kwartale 2022 roku sprzedaż brutto Grupy Carrefour wyniosła 25,41 mld euro, czyli zrosła o 18 proc. przy stałym kursie wymiany walut (16 proc. wzrostu przy zmiennym kursie), a sprzedaż like-for-like była wyższa o 10,9 proc.

Czytaj więcej
Dobre wyniki Carrefoura w Polsce, ale problemy w BelgiiW Polsce w czwartym kwartale Carrefour odnotował sprzedaż brutto w wysokości 655 mln euro (wzrost o 6,9 proc. przy stałym kursie wymiany walut i o 9,6 proc. like-for-like).

Ile sklepów w Polsce miał Carrefour na koniec 2022 roku
Według raportu Grupy za 2022 rok, liczba sklepów sieci w Polsce to 928. Na koniec 2021 roku spółka Carrefour Polska prowadziła sprzedaż w 955 sklepach, co oznacza, że detaliście ubyło w sumie 27 placówek.
Carrefour w Polsce ma 94 hipermarkety (+3), 155 supermarketów (+4) oraz 672 placówki convenience (na koniec 2021 roku Carrefour miał 704 sklepy osiedlowe, co oznacza, że zamknięto 32 punkty). Dyskontowy format Supeco to siedem lokalizacji względem dziewięciu w 2021 roku.
