Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dług netto Grupy EM&F na koniec 2014 r. wyniósł 730 mln zł

Grupa EM&F opublikowała szacunkowe wyniki operacyjne za IV kw. i 12 m-cy 2014 roku. W czwartym kwartale przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej wzrosły o 4 proc. do 1 028 mln zł. Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej za 12 miesięcy 2014 r. wzrosły o 2 proc. i wyniosły 2 983 mln zł.
Reklama

Główne zmiany w wysokości sprzedaży dotyczyły: Grupy Smyk - wzrost sprzedaży w IV kwartale o 22 mln zł (+5 proc.) i o 45 mln zł (+4 proc.) w skali roku, głównie w wyniku pozytywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach (+2.3 proc. w IV kwartale i +0.3 proc. w skali roku) oraz wpływu nowych otwarć (15 sklepów otwartych w całym 2014 r., z czego 13 w Polsce i 2 w Niemczech); segmentu E - commerce – wzrost sprzedaży w IV kwartale o 31 mln zł (+44 proc.) i o 55 mln zł (+25 proc.) w skali roku, przede wszystkim dzięki dalszemu dynamicznemu rozwojowi głównych sklepów internetowych empik.com i smyk.com; Grupy Empik - spadek sprzedaż y w IV kwartale o 5 mln zł ( - 1 proc.) i o 53 mln zł ( - 5 proc.) w skali roku , głównie w wyniku prowadzonej transformacji modelu biznesowego oraz negatywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach ( - 3.5 proc. w IV kwartale i - 6.3 proc. w skali roku), częściowo skompensowanej w wyniku otwarcia 25 nowych sklepów w trakcie 2014 r.

Marża brutto w IV kwartale 2014 r. była na poziomie 41 proc., co w porównaniu do 43 proc. w IV kwartale 2013 r. oznacza spadek o 2 p.p. Jednakże w skali roku marża brutto wyniosła 43 proc. i była na podobnym poziomie co w roku 2013.  

Grupa odnotowała spadek skorygowanej EBITDA z działalności kontynuowanej ze 157 mln zł w 2013 r. do 138 mln zł w 2014 r. W skali 12 miesięcy skorygowana EBITDA z działalności kontynuowanej obniżyła się z 244 mln zł w 2013 r. do 230 mln zł w 2014 r.  

W IV kwartale 2014 r. przychody ze sprzedaży LFL Grupy EM&F (na porównywalnej grupie punktów handlowo - usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły się o 3,4 proc. , a w skali 12 miesięcy 2014 r. przychody ze sprzedaży LFL pozostały na podobnym poziomie jak w 2013 r. 

Struktura przychodów Grupy EM&F wg segmentów po IV kwartale 2014 r. wskazuje na wyraźny wzrost udziału operacji Grupy Smyk , która zanotowała największy udział w przychodach ze sprzedaży Grupy EM&F (42 proc. udziału w przychodach ogółem z działalności kontynuowanej ). Udział Grupy Empik w 2014 r. w przychodach ogółem z działalności kontynuowanej wyniósł 34 proc.

Struktura sprzedaży wg krajów w 2014 r. nie różni się istotnie od struktury zaobserwowanej w całym 2013 r . Większość przychodów Grupy EM&F pochodzi z Polski - 75 proc. ( w 2013 r: 73 proc).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.