DM BDM prognozuje, że Eurocash wypracuje 787 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 25,5 mld zł
Analitycy DM BDM, w raporcie z 3 czerwca, obniżyli rekomendację dla akcji Eurocashu do "akumuluj" z "kupuj", a cena docelowa akcji została obniżona do 21 zł z 21,3 zł.
Dom Maklerski BDM przygotował raport analityczny dotyczący spółki Eurocash. Analitycy wydali zalecenie Akumuluj z ceną docelową na poziomie 21,0 PLN/akcję.
- Liczymy na poprawę sentymentu wraz z zakładaną przez nas dodatnią dynamiką sprzedaży żywności w kolejnych miesiącach. Oczekujemy także, że grupa będzie kontynuowała trend poprawy oczyszczonych wyników w kolejnych okresach. W 2H’20 powinien być widoczny efekt optymalizacji EC Dystrybucja/EC Alkohole. W przypadku realizacji naszych założeń, grupa byłaby handlowana z dyskontem względem spółek o zbliżonym profilu działalności i EV/EBITDA MSSF 16 2020/21na poziomie 6,3-6,2x. Doceniamy solidny bilans grupy i bezpieczny poziom wskaźnika DN/EBITDA (wg MSR 17 = 1,8x po 1Q’20) - piszą anlitycy.
Przeczytaj także:
Według danych GUS i Nielsen kwiecień przyniósł spadek sprzedaży żywności (negatywny wpływ zakupów na zapas z marca), jednak w maju zauważalny był przyrost wartości koszyka zakupowego. - Liczymy, że wzrost zostanie zachowany też w czerwcu. Prognozujemy, że w 2Q’20 grupa osiągnie 6,4 mld PLN przychodów, realizując marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 13,4%. EBITDA MSSF 16 powinna wynieść 209 mln PLN (wg MSR 17 = 119 mln PLN; wynik netto ze sprzedaży = 80
mln PLN, +6% r/r), a zysk netto ok. 24 mln PLN. Na chwilę obecną spodziewamy się, że rezultaty spółki przyniosą dodatnią dynamikę. Na poziomie przychodów oczekujemy 25,5 mld PLN (uwzględniając konsolidację Frisco i ubytek sprzedaży z tyt. zakazu sprzedaży papierosów mentolowych; pozytywny wpływ zmiany miksu produktowego dla marży brutto) oraz ok. 787 mln PLN EBITDA MSSF 16 (wg MSR 17 = 426 mln PLN). Zysk netto powinien być bliski 47 mln PLN.
W przyszłym roku spodziewamy się zwiększenia obrotów do 26,5 mld PLN, ok. 800 mln PLN EBITDA MSSF 16 (MSR 17 = 459 mln PLN) i 79 mln PLN zysku netto - podano.

- Cz 21:06 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- Cz 20:19 Eksperci: telepraca wpłynie na wzrost dzietności w Europie
- Cz 19:52 Prezes AB InBev: nawyk picia piwa w domu pozostanie po złagodzeniu restrykcji
- Cz 19:49 Amazon krytykowany za wycofanie książki polemizującej z 'ideologią...
- Cz 19:34 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- Cz 19:08 Supeco zastąpił Carrefour Market w Czechowicach-Dziedzicach
- Cz 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- Cz 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.