PARTNER PORTALU

DM mBanku: Drugi kwartał powinien być lepszy dla Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2019 14:43

DM mBanku: Drugi kwartał powinien być lepszy dla Biedronki Fot. Shutterstock.com

Analitycy DM mBanku spodziewają się poprawy sprzedaży LfL Biedronki w drugim kwartale 2019 roku. Ich zdaniem, spadek, który zanotowała sieć w pierwszym kwartale, wynikał z wysokiej bazy sprzed roku, przesunięcia Świąt Wielkanocnych oraz zaostrzenia zakazu handlu w niedziele.

- Oczekujemy przyśpieszenia poprawy lfl w sieci Biedronka od drugiego kwartału 2019 (sprzyjający efekt bazy powinien się utrzymywać do pierwszego kwartalu 2020). Powyższe, połączone z dalszą poprawą marży brutto na sprzedaży oraz ograniczeniem straty r/r w biznesach Ara i Hebe, powinno przełożyć się na przyśpieszenie dynamiki wzrostu wyników od drugiego kwartału 2019 – napisali analitycy w raporcie.

Przypomnijmy, grupa Jeronimo Martins podała w raporcie kwartalnym, że sprzedaż Biedronki w pierwszych trzech miesiącach wyniosła niecałe 2,89 mld euro wobec 2,92 mld euro w I kw. 2018 roku, co oznacza spadek o 0,8 proc. Sprzedaż LfL Biedronki była niższa o 1,1 proc.

Przychody ze sprzedaży grupy Jeronimo Martins w I kwartale br. wyniosły blisko 4,25 mld euro wobec 4,2 mld euro w analogicznym okresie ub.r. (wzrost o 1,1 proc.). Zysk netto całej Grupy wyniósł 72 mln euro i był niższy rdr o 14,5 proc.

- Wyniki Jeronimo Martins za I kwartał 2019 są zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz oczekiwaniami rynkowymi na linii EBITDA. Różnica na linii zysku netto wynika z niższej założonej efektywnej stopy podatkowej na poziomie 26% vs. 27% zaraportowana – oceniają analitycy DM mBanku.

Ich zdaniem, sprzedaż porównywalna zmniejszyła się w sieci Biedronka o 1,1% w efekcie przesunięcia Swiąt Wielkanocnych, zaostrzenia zakazu w niedzielę, wysokiej bazy sprzed roku oraz aprecjacji Euro/zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.