Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

DM mBanku podniósł rekomendację dla Dino Polska do "trzymaj", cena docelowa 149,2 zł

Analitycy DM mBanku, w raporcie z 23 sierpnia, podnieśli rekomendację dla Dino Polska do "trzymaj" ze "sprzedaj", podnosząc cenę docelową do 149,2 zł z 111,2 zł. Raport wydano przy kursie 149,6 zł
Reklama

"Wycofujemy się z naszej negatywnej rekomendacji na Dino ze względu na niedoszacowanie efektu skali w biznesie spółki" - napisano w raporcie.

Analitycy wskazali, że w II kwartale wysoka dynamika sprzedaży porównywalnej oraz poprawa marży brutto na sprzedaży (poprawa warunków zakupowych) z nawiązką skompensowała presję z tytułu kosztów materiałów i energii. W efekcie spółka poprawiła marżę EBITDA (bez MSSF 16) o rekordowe 0,36 p.p. rdr w II kw. 2019.

"Uwzględniając poprawę rentowności spółki w 1H’19, korygujemy nasze założenie dotyczące marży EBITDA’19/20 z 9,2 proc./9,0 proc. do 9,5 proc./9,6 proc. odpowiednio. Jednocześnie podnosimy nasze szacunki dotyczące wzrostu sieci sprzedaży do 300/320 sklepów w latach 2021/2022 (240/220 sklepów zakładane poprzednio). Podnosimy również nasze założenie nakładów inwestycyjnych na sklep do średnio 4 mln zł w okresie 2020-28P (3,3 mln zł poprzednio) oraz Capex odtworzeniowego do 0,4 mln zł na sklep (0,15 mln zł poprzednio)" - napisano.

DM mBank podtrzymuje, że w 2020 roku presję na wyniki spółki może wywierać istotny wzrost kosztów wynagrodzeń i energii, jednak zakłada, że wzrost efektywności sprzedaży pozwoli na kontynuację poprawy marży EBITDA w tym okresie.

Autorem rekomendacji jest Piotr Bogusz. Pierwsze udostępnienie raportu do dystrybucji miało miejsce 23 sierpnia o godzinie 8:50.

(PAP Biznes)

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.