PARTNER PORTALU

DM Millenium: Ekspansja Biedronki i przejęcie Reala mogą przyczynić się do presji na marże sieci

www.portalspozywczy.pl 29 stycznia 2014 19:26

Spowolnienie gospodarcze przyczyniło się do zaostrzenia konkurencji na rynku FMCG, której negatywny wpływ był widoczny w wynikach Eurocash i Jeronimo Martins. Dynamiki like-for-like poprawiły się w III kwartale, co pozwala oczekiwać, że w kolejnych kwartałach pozytywny trend będzie kontynuowany - czytamy w raporcie Millennium DM.

Konsolidacja będzie się odbywać z udziałem najsilniejszych podmiotów, m.in. grupy Eurocash - wicelidera rynku.
Analitycy Millennium DM oczekują przejęć zarówno przez inwestorów branżowych, jak i finansowych (m.in. fundusze private equity).
Dodają, że szybka ekspansja sieci Biedronka oraz finalizacja przejęcia sieci Real przez Auchan mogą przyczynić się do zwiększonej konkurencji i presji na marże największych sieci.
- Rok 2013 był kolejnym rokiem konsolidacji rynku. W 2014 r. Auchan przejmie kontrolę nad siecią Real. Również Eurocash transakcją z Kolporterem wrócił do strategii fuzji i przejęć. Można też spodziewać się dalszej aktywności funduszy private equity - podają analitycy.
Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,19

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.