Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Do 2023 r. cyfrowo śledzone będą zachowania około 40 proc. światowej populacji

Właściwe wykorzystanie danych behawioralnych to korzyści dla biznesu m.in. w zakresie kreowania nowych trendów. Korzystają na tym też konsumenci, doceniając wynikającą z tego wygodę. Ale ta wygoda ma swoją cenę – powiedziała PAP dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, dyrektor Centrum Mikser Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Reklama

Internet rzeczy (IoT - Internet of Things) to cyfrowa sieć łącząca urządzenia mogące połączyć się ze sobą przez internet. Systematyczny przyrost liczby tego typu urządzeń generuje dostęp do ogromnej liczby danych. "Szacuje się, że liczba takich urządzeń będzie kształtowała się w skali globalnej na poziomie około 31 mld zł już za cztery lata. Stwarza to możliwość generowania coraz większego strumienia danych, o coraz lepszej jakości w coraz krótszym czasie" - powiedziała Kaczorowska-Spychalska i dodała, że Internet of Behaviour (IoB - Internet zachowań) jest z tym procesem ściśle związany.

"IoB łączy potencjał technologiczny wynikający z IoT z dorobkiem psychologii behawioralnej, pozwalającej na wnikliwe rozumienie zbieranych danych. W 2020 roku został on uznany przez ekspertów Gartnera za jeden z kluczowych trendów związanych z transformacją cyfrową najbliższych lat" - podkreśliła.

Przewiduje się, że do 2023 r. cyfrowo śledzone będą zachowania około 40 proc. światowej populacji, a pochodzące z tego informacje staną się podstawą kreowania zachowań konsumenckich. W ocenie Kaczorowskiej-Spychalskiej przewidywania te mogą okazać się jednak niedoszacowane biorąc pod uwagę fakt, że pandemia COVID-19 zintensyfikowała znacznie aktywność w sieci. "Spektrum możliwości wykorzystania potencjału IoB jest już dzisiaj całkiem spore. Dane behawioralne gromadzą przecież portale społecznościowe, sklepy internetowe, asystenci głosowi czy technologie ubieralne czyli wearables na przykład smartwatch. Wszystko po to, by optymalizować swoją działalność, dostosowując się do naszego trybu życia i zainteresowań. Dzięki temu np. komunikaty marketingowe mogą być jeszcze bardziej niż dotychczas spersonalizowane, a oferowane produkty dostosowane do naszych codziennych czynności i rytuałów" - wyjaśniła.

Możliwości IoB wykorzystywane mogą być także m.in. w sektorze ubezpieczeniowym, rozrywkowym, ale też medycynie, w tym w gerontechnologii - do monitorowania i interpretowania parametrów życia i aktywności pacjentów i seniorów.

"Dzięki IoB biznes dysponuje wiedzą na temat rzeczywistych, a nie deklarowanych, postaw konsumentów, ich potrzeb i oczekiwań. Z drugiej strony konsumenci otrzymują informacje, które przyspieszają ich proces decyzyjny, zwiększają satysfakcję i mogą poprawiać bezpieczeństwo" - powiedziała.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.