Do cen mięsa doliczą koszty klimatyczne. Sieć Penny testuje

Autor: Deutsche Welle 9 września 2020 10:14

Do cen mięsa doliczą koszty klimatyczne. Sieć Penny testuje fot. Penny Market

Jeden ze sklepów sieci Penny zaczął przedstawiać ceny w dwóch wersjach - oficjalnej oraz uzupełnionej o koszty klimatyczne. Kampania ma charakter testowy - podaje Deutsche Welle.

Eksperyment z cenami 16 produktów przeprowadza supermarket Penny w berlińskiej dzielnicy Spandau. Wyróżnia go już nazwa: „Zielona Droga” (Gruener Weg). Kampania ma służyć odpowiedzialnej konsumpcji i informować klientów o faktycznych kosztach produktów.

Wkrótce zostaną przeprowadzone analizy pośród klientów decydujących się na zakup oznaczonych towarów. Ceny uzupełnione o koszty środowiskowe zostały wyliczone przez naukowców z Uniwersytetu w Augsburgu. Badania powstały na zlecenie Rewe Group, do której należy dyskont.

Najbardziej zmieniają się ceny produktów pochodzenia zwierzęcego. Dzieje się tak przez szkody, jakie wyrządza się środowisku naturalnemu przy ich produkcji, wymienia się m.in. wpływ nawozów na wodę pitną, transport, zużycie energii i emisję gazów cieplarnianych.

I tak pół kilograma mielonego zamiast 2,79 euro kosztowałoby 7,62 euro. Mleko podrożałoby o 122 procent, ser gouda o 88 procent, a mozzarella o 52 procent. Dopłaty do owoców i warzyw byłyby znacznie niższe. Banany podrożałyby o 19 procent, ziemniaki i pomidory o 12 procent, a jabłka o 8 procent. W przypadku produktów ekologicznych dopłaty byłyby nieco mniejsze niż w przypadku towarów wytwarzanych konwencjonalnie, ale i tak 250 g ekologicznego mięsa mielonego zamiast 2,25 euro kosztowałoby 5,09 euro.

Nawet jeśli na końcu klient płaci cenę podstawową, sieć dyskontowa chce unaocznić kupującym koszty konsumpcji. Zobrazowanie różnic ma wpłynąć nie tylko na świadomość, ale i zmianę nawyków konsumenckich w stronę produktów ekologicznych, organicznych i roślinnych. Przy okazji zakupów klient może dowiedzieć się także o masowym uboju piskląt, nadmiernym połowie ryb, wymieraniu pszczół na skutek stosowania pestycydów. Może też znaleźć odpowiedzi na pytania, jak sortować produkty w lodówce, by dłużej zachować ich świeżość.

Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,64

  • Śr

    4,00

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.