Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Do końca roku jeszcze siedem hipermarketów Real zmieni szyld na Auchan

Pięć spośród 49 przejętych przez Auchan od Grupy Metro hipermarketów Real zmieniło już swoje szyldy, a do końca roku podobna zmiana nastąpi w kolejnych siedmiu placówkach. Największa fala rebrandingu przypadnie na rok 2015 - zdradza serwisowi portalspozywczy.pl Marek Szeib, prezes Auchan Polska.
Reklama
Ile sklepów do końca roku zmieni szyld z Real na Auchan?
Do końca roku na miejscu sklepów Real otworzymy 12 hipermarketów Auchan. Do tej chwili udało nam się renegocjować 12 umów najmu z właścicielami centrów handlowych, w których działają hipermarkety niemieckiej sieci. Nowe warunki współpracy i długoterminowe umowy najmu pozwoliły nam na uruchomienie procedury związanej z przekształceniem sklepów Real w Auchan, a tym samym wprowadzenie w tych sklepach strategii niskich cen, która jest charakterystyczna dla naszej Grupy. Podsumowując otworzyliśmy już 5 sklepów, w planach mamy uruchomienie jeszcze 7 kolejnych hipermarketów do końca roku.
To oznacza, że właściciele części centrów handlowych powinni jak najszybciej usiąść do rozmów i podpisać nową umowę z Auchan?
Tak, wszystkie pozostałe sklepy zostaną przekształcane dopiero po podpisaniu umowy na nowych warunkach między Auchan, a właścicielem centrów handlowych. Jeśli obie strony podpiszą długoterminowy kontrakt, który pozwala na rozwój obu firm, wtedy będziemy mogli zaproponować klientowi w danej lokalizacji model Auchan. Dopiero podpisana umowa może być punktem wyjścia do dalszej współpracy. Musimy napisać nową historię dla tych sklepów, które w wielu przypadkach mają ogromny potencjał handlowy. Auchan może pomóc go wykorzystać. Jednak to oznacza nowe, długoterminowe umowy najmu, na warunkach które pozwolą rozwijać się tak Auchan, jak i centrum handlowemu.
Według nieoficjalnych informacji sklepy po przekształceniu w Auchan notują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i znaczny wzrost liczby klientów?
Na razie możemy mówić o dłuższej historii dwóch sklepów po zmianie szyldu na Auchan, są to sklepy w Opolu (ruszył 26 czerwca) oraz w Dąbrowie Górniczej (13 sierpnia). Obecnie na miejscu hipermarketów Real działają jeszcze sklepy w Markach pod Warszawą, Częstochowie i Krakowie, zaś kolejny Auchan ruszy 1 października w Gdyni.
Sklepy w Opolu i Dąbrowie Górniczej przełamały długofalową tendencję spadków sprzedaży z ostatnich lat i notują wzrosty. Cieszy nas bardzo duży wzrost liczby klientów w tych sklepach. Nasz cel dla pozostałych sklepów, które przekształcimy do końca roku, to powrót do tendencji pozytywnych wzrostów.
Do końca roku szyld zmieni 12 sklepów z 49, które firma Auchan przejęła od Grupy Metro. To oznacza, że największa fala zmian czeka nas w 2015 r.?
Tak, największa praca czeka nas w przyszłym roku. Do zmiany pozostanie nam 37 sklepów Real. Podkreślę jednak jeszcze raz, że tempo integracji będzie zależało od liczby renegocjowanych umów najmu.
Co z ośmioma sklepami, które Auchan musi sprzedać?
UOKiK zdecydował po przeprowadzonych analizach, że ośmiu sklepów Real nie możemy przejąć. Obecnie jesteśmy na etapie komunikowania oferty grupom handlowym działającym w Polsce i za granicą. Cały proces przebiega zgodnie z planem.
Zainteresowanie jest duże?
Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy, a być może nawet tygodni wyłoni się grupa firm, z którymi przystąpimy do bardziej zaawansowanych rozmów. Na początku 2015 r. powinniśmy wiedzieć w jaki sposób przekazać wszystkie sklepy jednemu z naszych konkurentów.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.