Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Do końca roku powstanie ok. 60-80 automatów Swipbox

Do końca roku firma NoaTech chce zbudować sieć ok. 60-80 automatów Swipbox. O potencjale rynku, korzyściach dla sklepów, które zdecydują się na współpracę z firmą i konkurencji ze strony InPostu rozmawiamy z Michałem Czechowskim, członkiem zarządu NoaTech.
Reklama

Obecnie istnieje 5 punktów Swipbox. Ile urządzeń powstanie do końca roku? Na ile punktów firma szacuje rynek?

Na tę chwilę mamy zainstalowanych pierwszych 5 urządzeń pilotażowych, ale już w kolejnych dniach planujemy instalację kilkudziesięciu sztuk. Do końca roku powinniśmy zbudować sieć około 60-80 urządzeń. Rynek generuje zapotrzebowanie na setki, a nawet tysiące urządzeń tego typu. Liczba zakupów dokonywanych w internecie drastycznie rośnie, a wraz z nimi rośnie liczba przesyłek kurierskich.

Czy automaty będą powstawać tylko w największych aglomeracjach? Co z mniejszymi miastami?

Automaty Swipbox będą instalowane zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Głównym parametrem na podstawie którego dokonujemy wyboru lokalizacji są dane statystyczne otrzymywane od naszych partnerów – firm kurierskich. To właśnie te podmioty mają największą wiedzę na temat odbioru przesyłek przez konsumentów – wiedzą ile osób nie odbiera przesyłek przy próbie doręczenia i gdzie te osoby mieszkają. Na tej podstawie jesteśmy w stanie oszacować ile przesyłek może trafiać do automatów Swipbox. 
W pierwszej kolejności w celu zachowania jak największego zapełnienia skrytek, będziemy skupiać się na miejscach z dużą liczbą przesyłek. Jestem przekonany, że na naszej liście znajdą się także i mniejsze miejscowości, w których liczba przesyłek kurierskich jest na odpowiednim poziomie. 

W jakiego typu lokalizacjach będą umieszczane Swipboxy?

Jesteśmy obecnie w trakcie rozmów z wieloma sieciami handlowymi. Automaty będą instalowane zarówno w sklepach, jaki i innych miejscach, które spełniają nasze kryteria związane z liczbą przesyłek kurierskich w pobliżu danej lokalizacji.

Na jakich zasadach będzie się opierała Państwa współpraca z sieciami?

 Poszukujemy do współpracy partnerów, którzy zauważą dodatkowe wartości wynikające z przekazania nam miejsca pod automaty Swipbox. Mamy świadomość, że nasze rozwiązanie pozwala wygenerować dużo więcej niż tylko czynsz za wynajem powierzchni. Mamy świetny przykład z rynku duńskiego, na którym przestrzeń pod automaty Swipbox udostępniana jest przez jedną z największych sieci handlowych za darmo. Nasz partner z Danii potrafił zbudować model biznesowy, w którym wykorzystał możliwości, jakie daje klient przychodzący po odbiór przesyłki.

Co sieci zyskają umiejscawiając urządzenia w swoich obiektach?

Przy rozpoczynaniu współpracy z sieciami zwracamy uwagę na bardzo ważny aspekt związany z generowaniem ruchu przez klientów odbierających przesyłki z automatów Swipbox. W naszym modelu biznesowym, uwzględniając dane statystyczne otrzymywane od firm kurierskich, przesyłki w Automatach Swipbox powinny znaleźć się już w pierwszych dniach po ich instalacji. Dlatego też jesteśmy w stanie zagwarantować odpowiedni ruch klientów odbierających przesyłki.

Możemy tutaj posłużyć się danymi z rynku duńskiego – 45 do 70% klientów przy okazji odbioru przesyłek z automatów Swipbox dokonuje dodatkowego zakupu. Możemy dzięki temu wygenerować wymierną korzyść dla właściciela udostępnianej nam powierzchni.

 Jeżeli w okolicy mojego domu znajdują się dwa sklepy spożywcze, z czego tylko jeden z nich posiada automat Swipbox, to naturalnym jest, że odbierając przesyłki z automatu buduję swoją relację z danym miejscem. 

Czym urządzenia różnią się pod paczkomatów InPostu?

 Dla konsumenta automat Swipbox i paczkomat InPost to bardzo podobne do siebie urządzenia. Oba służą do przechowywania przesyłki kurierskiej. To, co nas odróżnia od rozwiązań firmy InPost to model biznesowy w jakim funkcjonujemy. Naszym celem nie jest współpraca bezpośrednio z e-commerce, a z firmami kurierskimi, dla których możemy dostarczyć rozwiązanie do optymalizacji kosztów „ostatniej mili”. Nie jesteśmy konkurencją dla InPost, a uzupełnieniem rynku o rozwiązanie pozwalające wielu podmiotom na optymalizację swoich procesów. Nasz model w którym jesteśmy operatorem infrastruktury i dostarczamy technologię pozwala na zaoferowanie naszych usług wynajmu skrytki dla wszystkich firm kurierskich na rynku. Dzięki temu każda z firm może współdzielić koszt infrastruktury, którego pokrycie tylko przez jeden podmiot mogłoby być nieopłacalne.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum