Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Do sklepu zamiast do lekarza? Sieci handlowe uczą jak dbać o zdrowie

Od kilku lat konsumenci wykazują rosnące zainteresowanie swoim zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Handel detaliczny artykułami spożywczymi odpowiada na tę potrzebę, rozwijając wybór produktów prozdrowotnych. Pandemia COVID jeszcze wzmogła zainteresowanie kupujących tym obszarem – ocenia IGD Retail Analysis.
Reklama
  • Według analityków IGD, w świecie po pandemii kupujący będą oczekiwać od detalistów wsparcia w osiąganiu celów związanych ze zdrowiem.
  • Handel detaliczny już obecnie otwiera się na ten obszar, np. poprawiając swoje kwalifikacje w tym zakresie oraz oferując spersonalizowane usługi wellness.
  • Pandemia przyspieszyła trend wirtualnej opieki zdrowotnej.  

Sklepy angażują kupujących w dbałość o zdrowie

-Obserwujemy, jak sprzedawcy detaliczni współpracują z ekspertami ze świata zdrowia, aby rozwinąć swoje kwalifikacje w segmencie dbałości o zdrowie i przyciągnąć nowych kupujących. Często odbywa się to poprzez wydarzenia, które są również ważnym sposobem zwiększania zainteresowania konsumentów i budowania ich lojalności – napisano w raporcie IGD.

Według analityków, kluczem jest kontaktowanie się z konsumentami na wszystkich etapach ich podróży, zarówno przed, jak i po dokonaniu zakupów. Szczególnie ważne jest tu umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych by budować dialog z konsumentem. Jest to szczególnie ważne przy zachęcaniu kupujących do eksperymentowania z nowymi produktami.

Doświadczenie w sklepie - zaspokajanie wielu potrzeb

- W sklepach coraz wyraźniej widać zacieranie się granic między handlem detalicznym a opieką zdrowotną. Widzimy, jak detaliści i dostawcy zobowiązują się sprzedawać zdrowszą żywność. Sprzedawcy ułatwiają również kupującym poruszanie się po sklepach, np. poprzez ograniczenie miejsca umieszczania niektórych niezdrowych produktów – zauważają autorzy raportu.

Wraz z rosnącą świadomością powiązań między dietą a zdrowiem fizycznym i psychicznym, kupujący szukają również bardziej holistycznego podejścia do opieki o ich zdrowie. Skłoniło to sprzedawców detalicznych do oferowania bardziej spersonalizowanych usług wellness i zaawansowanych usług aptecznych.

Utrzymanie kontaktu z konsumentem

- Pandemia przyspieszyła trend wirtualnej opieki zdrowotnej. Ten trend będzie się utrzymywał mimo, że kupujący wracają do sklepów, ponieważ ludzie znacznie bardziej przyzwyczajają się do wirtualnego świata, czują się pewniej w kwestii technologii i wykorzystują ją do łączenia się z innymi. Spersonalizowana wirtualna opieka będzie częścią przyszłości opieki profilaktycznej w miarę rozwoju technologii – napisano w raporcie.
- Ponieważ wielu ludziom trudno jest zachować motywację do dokonywania zdrowych wyborów, skutecznym sposobem zachęcania do podejmowania różnych decyzji zakupowych w dłuższej perspektywie mogą być nagrody. Prowadzić to może to zwiększenia liczby programów motywacyjnych, które zachęcają kupujących do prowadzenia zdrowego stylu życia – dodano.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.