Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Do UOKiK trafił wniosek w sprawie przejęcia 9 sklepów przez Emperię

Do UOKiK tarfił wniosek w sprawie nabycia przez Emperia Holding części mienia P.P.H.U. "J.R.T.W.M. - Krawczyk" sp.j. z siedzibą w Otwocku.
Reklama

Emperia jest spółką holdingową zaangażowaną, za pośrednictwem swoich spółek zależnych i powiązanych, w prowadzenie sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku (AKCU).

Przejmowana część mienia ma posłużyć do prowadzenia sprzedaży detalicznej AKCU w sklepach położonych w Józefowie, Karczewie, Kołbieli, Mińsku Mazowieckim, Otwocku, oraz Ząbkach.

28 maja sieć sklepów spożywczych Stokrotka podpisała umowę przejęcia 9 sklepów spożywczych od P.P.H.U. „J.R.T.W.M. – Krawczyk”, działających w okolicach Warszawy. Zakończenie transakcji planowane jest na koniec 2021 roku. Przejęcia wymaga bezwarunkowej zgody antymonopolowej.

Przedmiotem umowy jest przejęcie działalności obejmującej 9 sklepów prowadzonych w okolicach Warszawy, w których pracuje około 170 pracowników, ze sprzedażą w 2020 roku ponad 20 mln euro; a także 6 nieruchomości, w których prowadzone są sklepy.

- Podpisanie tej umowy umacnia pozycję Stokrotki w rejonie Warszawy, który jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Przejęte lokalizacje pozwolą nam dotrzeć do szerokiego grona nowych klientów i wzmocnić naszą markę w nowych dla Stokrotki miejscowościach - mówi Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający i prezes zarządu Stokrotki.

- Jesteśmy nastawieni na ekspansję na polskim rynku, która jest realizowana poprzez szybki wzrost organiczny, a także przejęcia mniejszych sieci handlowych, które dobrze wpisują się w model biznesowy Stokrotka - mówi Mantas Kuncaitis, CEO Maxima Grupė.

W 2020 roku sprzedaż 9 przejętych sklepów wyniosła ponad 20 mln euro. Należąca do Maxima Grupė Stokrotka na koniec 2020 roku prowadziła ponad 700 sklepów własnych i franczyzowych.


Maxima Grupė jest właścicielem sieci handlowych Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka (w Polsce) i T-Market (w Bułgarii), a także e-sklepu spożywczy Barbora działającego w krajach bałtyckich i w Polsce. Na koniec 2020 roku Maxima Grupė posiadała ponad 1300 sklepów w 5 krajach, a jej obroty wyniosły 4,2 mld euro. Stokrotka w pandemii zamknęła 17 sklepów, otrzymała dofinansowanie w kwocie 50 mln zł

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum