Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dobre wyniki Carrefoura w Polsce, ale problemy w Belgii

Sieć Carrefour opublikowała wyniki finansowe za zeszły rok. Przychody wyniosły 81,2 mld euro, co oznacza wzrost LfL względem zeszłego roku o 2,3 proc. Niestety w Belgii detalista płaci za poważne problemy logistyczne.
Reklama

Polski rynek 

Sprzedaż w Polsce w 2021 r. urosła LfL o 3 proc. Sprzedaż brutto w ostatnim kwartale osiągnęła wartość 613 mln euro, a w całym roku 2,1 mld euro. Na koniec roku działało u nas 955 sklepów Carrefour. Oznacza to stratę 1 placówki na przestrzeni IV kw. 2021 roku.

Grupa

Sprzedaż porównywalna Carrefoura wzrosła o 2,3% w roku finansowym 2021, do 81,2 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 7,7% i to po bardzo udanym roku obrotowym 2020.

Według dyrektora generalnego Alexandre'a Bomparda dobre liczby potwierdzają słuszność jego planu strategicznego. Detalista zyskuje udział w rynku we wszystkich głównych krajach, a strategia cyfrowa również daje wyniki: sprzedaż żywności online wzrosła o ponad 20%. Plan cięcia kosztów przyniósł 930 mln euro w 2021 r., a do 2023 r. firma chce zaoszczędzić łącznie 2,7 mld euro. W ten sposób grupa jest dobrze uzbrojona w rosnącą inflację.

Problemy w Belgii

Na francuskim rynku detalista wykazuje wzrost we wszystkich segmentach. Udział w rynku wzrósł o dwa punkty bazowe, e-handel wzrósł o 19% (18% w przypadku żywności). Carrefour widzi poprawę także w innych krajach europejskich. Rentowność poprawia się we wszystkich krajach, z wyjątkiem Belgii, gdzie porównywalna sprzedaż spadła o 4,2% za cały rok, a nawet o 6,8% w czwartym kwartale.

Jak podkreśla Carrefour, w ciągu ostatnich dwóch lat wyniki w Belgii pozostają solidne. Spadek w drugiej połowie roku wynika głównie z poważnych problemów logistycznych u podwykonawcy. W ten sposób detalista nawiązuje do strajków w firmie Kuehne+Nagel, która chce zamknąć swoje centrum dystrybucyjne w Nivelles. Od końca września detalista boryka się z pustymi półkami i do tej pory nie wszystkie problemy z zaopatrzeniem zostały rozwiązane. Co więcej, największy franczyzobiorca w Belgii również nie radzi sobie dobrze: Groupe Mestdagh skończy wyłączne partnerstwo z Carrefour do 2023 r. po tym, jak wysiłki restrukturyzacyjne nie przyniosły wystarczających rezultatów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Gazetki promocyjne - Carrefour