Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dobre wyniki Lewiatan Holding. Cyfryzacja będzie jednak kosztowna

Na koniec 2021 r. Lewiatan Holding miał 3.220 sklepów. Zysk netto firmy to 2,24 mln zł. Co firma planuje na 2022 r.? To m.in. realizacja projektu cyfryzacji sieci. Firma prognozuje, że zysk brutto za 2022 r. wyniesie 2 053 tys. zł i będzie mniejszy od tego z roku 2021 o 28%.
Reklama

Za 2021 r. Lewiatan Holding uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 708. 011,1t ys. zł z czego 65% stanowiła sprzedaż towarów, a 35% przychody z tytułu usług. Dynamika sprzedaży rdr. wyniosła 104,8 %. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2.959 tys. zł, a wskaźnik zyskowności 0,4%.

Zysk netto Lewiatan Holding za 2021 r. to 2.247.9 tys. zł

Zysk netto za 2021 r. wyniósł 2.247.9 tys. zł i wzrósł o 33,7% rdr. Wskaźnik zyskowności netto za 2021 r. wyniósł 0,3%. Na koniec 2021 r. spółka dysponowała aktywami w wysokości 146.717,6 tys. zł.  Źródła finansowania aktywów to: w 12,6% kapitały własne i w 85,6% zobowiązania wobec kontrahentów - głównie zobowiązania krótkoterminowe.

Wyższa sprzedaż marki własnej Lewiatan Holding

Sprzedaż produktów marki własnej Lewiatan w roku 2021 wyniosła 474,2 mln zł i była wyższa o 4,5% w porównaniu rdr. Marża detaliczna produktów marki własnej w 2021 roku wyniosła 26,7%. Spółka wprowadziła do sprzedaży 146 nowych SKU, z czego 61 SKU w stałym
asortymencie (dodatkowo 85 SKU przygotowanych akcyjnie) zamykając portfolio ilością 573 produktów.
Obroty zrealizowane w 2021 roku z producentami w ramach centralnych kontraktów handlowych wyniosły 3,5 mln zł i były wyższe o 2,5% w stosunku do roku 2020. 

Założenia budżetowe Lewiatan Holding

Na rok 2022 przychody ze sprzedaży planowane są na poziomie 737 008 tys. zł. co stanowi 4,1% przyrostu rdr. Przy czym 5,2 % to przyrost przychodów ze sprzedaży produktów marki własnej, a 6,2 % to przyrost wpływów z realizacji centralnych kontraktów handlowych.

W roku 2022 planowany wynik operacyjny wynosi 3 810 tys. zł, co jest wynikiem zbliżonym do roku 2021, a planowany zysk brutto wynosi 2 053 tys. zł i jest mniejszy o 28% rdr.

Kluczowe plany i działania Lewiatan Holding

Działania w 2022 roku koncentrować się będą wokół trzech kluczowych obszarów: budowania wartości marki, w tym realizacji kampanii „Urodzeni Przedsiębiorcy” oraz „Wybieram lokalne”, przeprowadzenia trzech telewizyjnych kampanii reklamowych oraz stałej komunikacji reklamowej w radio oraz w internecie oraz zakończenia prac nad strategią komunikacji marki Lewiatan. 

Dodatkowo firma zamierza rozwijać aplikację „Mój Lewiatan” oraz program lojalnościowy „Mój Lewiatan", rozwijać projekt „Gotuję z Lewiatanem” (stała komunikacja, budowanie zasięgu), promować wielopaki, testować nowy koncept „Lewiatan w chwilę”.

Na 2022 rok firma planuje także projekt cyfryzacji sieci (m.in. CSA 2.0, Lewiatan Biznes) oraz prace nad strategią operacyjną 2023-2025.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum