PARTNER PORTALU

Dobrze dobrane oświetlenie w sklepie może zwiększyć wartość koszyka zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2018 12:22

Na zachodzie zdecydowanie wzrosła w ostatnich latach skala inwestycji w visual merchandising i oświetlenie placówek handlowych. Jak pokazują badania, wdrożenie systemu złożonego z oświetlenia ogólnego, pośredniego i selektywnie akcentującego dominujące barwy produktów pozwala wydłużyć czas spędzany przez konsumentów w sklepie o 8 proc. i zwiększyć średnią wartość koszyka o 5,5 proc.

– Obszarem, w przypadku którego właściciele sklepów zauważają szczególnie duże korzyści związane z przejściem z lamp wyładowczych wysokoprężnych (w tym tzw. białej sody) na specjalistyczne oświetlenie LED są lady chłodnicze z mięsem – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – Jak wynika z doświadczeń naszych klientów, zastosowanie opraw z modułami emitującymi dopasowane do barwy mięs i wędlin różowawe światło może skutkować nawet dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży – relacjonuje. Okazuje się, że w przypadku mięsa i serów zastosowanie nowoczesnych rozwiązań ma jeszcze jeden interesujący efekt. Naukowo dowiedziono, że odpowiedni dobór światła do mięsa i serów może pozytywnie wpływać na ich trwałość i - tym samym - długość życia na sklepowej półce.

– Otwarty w 2017 r. hipermarket E. Leclerc we francuskim Orvault chwalił się „promenadą żywności świeżej”, gdzie owoce, warzywa, ryby, mięso i wędliny zostały oświetlone oprawami LED zgodnie z najnowszymi zaleceniami – relacjonuje Filip Gabryelczyk. – O krok dalej jeśli chodzi o innowacyjność poszedł sklep Edeka Niemerszein w Hamburgu. Na tamtejszym stoisku mięsnym zainstalowano inteligentny system, pozwalający dbać o świeżość towarów i optymalizować oświetlenie pod kątem bieżącego asortymentu - dodaje.

Powyższe przykłady pochodzą z Zachodu, technologie te dostępne są jednak także w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.