PARTNER PORTALU

Dokąd zmierza hurt? Eurocash i Specjał zatrudniają specjalistów

Autor: MK 20 kwietnia 2021 13:15

Dokąd zmierza hurt? Eurocash i Specjał zatrudniają specjalistów Specjał i Eurocash przeglądają opcje strategiczne; fot. Eurocash

Na rynku handlowym mogą szykować się duże przetasowania. Dwie wielkie spółki - Eurocash i Specjał - szukają nowej ścieżki rozwoju. Mają im w tym pomóc wyspecjalizowani doradcy rynkowi. Czy tą ścieżką będzie e-commerce? Ta opcja wydaje się bardzo prawdopodobna w przypadku lidera rynku.

Grupa Eurocash - największy hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce z 28% udziałem w krajowym rynku - na początku kwietnia poinformował, że podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju. 29 stycznia 2021 r. podpisał umowę z doradcą strategicznym, który pomoże spółce w identyfikacji i potencjalnym wyborze optymalnych opcji strategicznych. Przegląd ma na celu wybór najkorzystniejszego sposobu realizacji długoterminowego celu spółki, którym jest rozwój Grupy prowadzący do maksymalizacji wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy spółki. W ramach przeglądu, spółka zamierza przeanalizować scenariusze obejmujące m. in. ewentualne pozyskanie nowych inwestorów dla spółki lub wybranych segmentów jej biznesu; analizowane będą również potencjalne opcje związane z reorganizacją grupy w celu dalszego uporządkowania struktury grupy.

Firma podaje, że 75 proc. jej sprzedaży to hurt, 23 proc. detal, a 2 proc. to nowe projekty. Te 2 proc. jest napędzane głównie dzięki Frisco.pl. Udziały w rynku warszawskim ta spółka zdobywa systematycznie od 2014 roku. Początkowo e-sklep miał w nim 22 proc., w 2015 r. 20 proc., w 2019 r. 44 proc., a w 2020 r. aż 57 proc. Przy tym sprzedaż kształtowała się w następujący sposób: 2014 r. 34,4 mln zł, 2015 r. 36,6 mln zł, 2019 r. 114,3 mln zł, 2020 r. 215,5 mln zł. Lada moment sieć ruszy z dostawami na terenie Poznania. Od niedawna jest obecna we Wrocławiu.
Można więc powiedzieć, że ... "idzie jak burza". Projekty, szczególnie te rozwojowe, wymagają dużych nakładów finansowych. Czy zatem celem Eurocashu jest ich zdobycie, aby utrzymać tempo rozwoju Frisco? Czy e-sklep ma być jedną z głównych opcji strategicznych i potrzebny jest nowy inwestor?
Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco rok temu. Za e-sklep zapłacono wtedy 132,5 mln zł. Transakcja ostała sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro.

Dziś - 20 kwietnia - konkurent Eurocashu czyli GK Specjał - zapowiedział, że szuka doradcy inwestycyjnego. - Widzimy duże możliwości rozwoju. Obecnie w porównaniu do lidera rynku GK Specjał zwiększył przychody w 2020 r. o 17,1%, a lider rynku o 2,2 %, zysk EBITDA wzrósł w GK Specjał o 33,9% a u lidera rynku o 1,2 %. Rentowność GK Specjał w 2020 r. to 1,9% , a u lidera rynku 0,3% natomiast zysk netto GK Specjał za rok 2020 wzrósł o 42,7% , wobec spadku u lidera rynku o ponad 14% - podał Grupa. Specjał monitoruje koszty oraz optymalizuje procesy. Jak zatem chce rosnąć Specjał i w którym kierunku? Czy jednym z nich też może być e-commerce? W tym obszarze hurtownik - w przeciwieństwie do Eurocashu - jeszcze nie jest obecny!      

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Z naszych podatków 2021-04-24 20:40:49

    Jeżeli Specjał ma takie wzrosty i dostał takie dofinansowanie to dostał to niestety z naszych podatków i powinno to być dogłębnie sprawdzone!

  • W dupiem mam specjal ale 2021-04-20 23:29:18

    Ciekawy a ty co!? Kapo.. dostali wiec ktos to wryfikowal bediesz donosil. Czyzby tobie odmowili w PFR lub gdzies i hamska zylka cie swedzi..jak ja nienawidze takich ludzi..brrr

  • Rik 2021-04-20 19:20:46

    To wszystko nic,ciekoawostka jest Neonet ..227 Miln.pln

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.