Dostawa do punktu po raz 1. wgrywa z dostawą kurierską

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2021 10:04

W minionym roku, po raz pierwszy w historii badań Gemiusa, dostawa przesyłki do punktu wskazywana była przez badanych częściej niż dostawa kurierem bezpośrednio do pracy lub do domu. O ile z przesyłki kurierskiej „do drzwi” korzystało według raportu 55% użytkowników, o tyle z przesyłki do punktu korzysta ponad 60% użytkowników. Do maszyn paczkowych zamawia 61% respondentów, a grupę tę powiększają dodatkowo osoby wybierające punkty detaliczne (jak np. placówki Poczty Polskiej, sieci partnerskie, w tym Żabka, Orlen, Ruch, Kolporter i inne) - wskazuje Kamila Kowalska, dyrektor handlowa, Sendit.

Jak wynika z danych własnych przedstawionych przez Pocztę Polską we wrześniu 2020 roku, sklepy partnerskie Żabka, należące do sieci spółki, stanowiły prawie połowę. To one zanotowały największą dynamikę wzrostu, rok do roku, ponad 18%. Do sieci – oprócz sklepów Żabka, należą też stacje Orlen oraz kioski, placówki pocztowe i saloniki prasowe Ruchu. Poczta Polska zapowiedziała również, że w tym roku do użytku zostanie oddanych 500 zewnętrznych automatów paczkowych, a w 2022 roku ich liczba wzrośnie do 2 tys. W 2020 roku automaty paczkowe zyskały największą popularność dzięki marce InPost. Także Sendit S.A. oferuje konsumentom i e-sklepom punkty odbiorcze w całej Polsce – w tym rok ich liczba wzrosła o około 18%. Poza wspomnianym InPostem, do najbardziej popularnych punktów odbiorczych należą m.in. Paczka w Ruchu (4 200 punktów) – oferująca aktualnie najniższą cenę usługi, Poczta Polska (13 600 punktów – własne placówki pocztowe, punkty Orlen i Żabka), DPD (ponad 2 800 punktów), UPS, AP czy FedEx. Poczta Polska do 2022 roku planuje uruchomienie do 2 tys. własnych automatów paczkowych. Zaś DPD ogłosiło, że zacznie dostarczać przesyłki do maszyn SwipBox – automaty paczkowe będą uzupełnieniem i uelastycznieniem oferty przewoźnika i będą dostępne również na platformie Bliskapaczka.pl. FedEx natomiast, dostarczając do saloników Kolportera, oferuje usługę D2P, czyli odbiór z domu, a dostarczenie do punktu.

Zgodnie z prognozami w 2025 roku udział e-commerce w handlu detalicznym wyniesie blisko 1/5 w porównaniu do 11 proc. w 2020 roku.


Podobał się artykuł? Podziel się!

  • KEP 2021-01-13 13:54:20

    "Firma aktualnie ma ich 20 tys. na terenie całej Polski." Proszę o wskazanie źródła danych dot. liczby automatów paczkowych InPost.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6477

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,13

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.