Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dunkin'Donuts uruchamia lokale w nowym formacie


16 stycznia br. Dunkin'Donuts, sieć sprzedająca pączki otworzyła pilotażową placówkę, nazywając ją restauracją nowej generacji. W tym roku ma zostać otwartych ponad 50 restauracji w takim formacie.
Reklama

W logo nowego formatu zachowano wyłącznie słowo „Dunkin”, z pominięciem drugiego członu - „Donuts” oraz obrazka z kubkiem sieci. Pracownicy mają nowoczesne uniformy, które komunikują pozytywną energię. Na koszulkach załogi można znaleźć hasła: „Zatankowane pozytywną energią” lub „Pij kawę. Bądź wspaniały” wypisane nowoczesną czcionką i zrywające z typową dla sieci jednolitością - analizuje Adam Beniowski z Pro Business Solution.
Od strony design’u, jedynym brakiem konsekwencji jest klasyczna, krzykliwa w kolorach, nawigacja na zewnątrz budynku. Nie pasuje ona do wnętrza, gdzie stonowany wystrój oraz stroje personelu, mają budować bardziej „domową”atmosferę.

Dunkin’ chwali się również nową sekcją Grab&Go, z nowoczesnym systemem nalewaków do zimnych napojów, z drewnianymi uchwytami, kioskiem do składania zamówień i zwiększoną efektywnością energetyczną - restauracja zużywa 25% mniej energii, w porównaniu z dotychczasowymi placówkami.

Wraz z wprowadzeniem nowego formatu sieć postanowiła wyróżnić użytkowników aplikacji. Klienci chcący skorzystać z opcji Drive-Thru, są kierowani do uprzywilejowanej kolejki, przeznaczonej wyłącznie dla kupujących, którzy złożyli zamówienie i płacą aplikacją. Podobnie faworyzowani są użytkownicy aplikacji, którzy przychodzą pieszo po odbiór zamówienia. Dunkin’ wprowadziło specjalną strefę dla nich, gdzie poza kolejką mogą podejść i odebrać zamówienie, które zostało już wcześniej opłacone aplikacją.

- Istnieje olbrzymia szansa, że zwykli klienci, obserwujący szybki ruch w kolejce użytkowników aplikacji, sami sięgną po aplikację i będą z niej korzystać. Oczywiście istnieje też ryzyko, że zamiast tego, pojawią się negatywne komentarze. Psychologowie dawno już potwierdzili, że wielu z nas woli mieć trochę gorzej, np. stojąc w kolejce, niż zmienić swoje przyzwyczajenia. Samo zaoferowanie aplikacji jest atrakcyjne jedynie dla małego grona użytkowników. Stąd np. w aplikacji McDonalds wprowadzono kupony, dostępnie jeszcze niedawno wyłącznie w formie papierowej. Rossmann część promocji udostępnił wyłącznie użytkownikom aplikacji, a Orlen podwaja punkty za tankowanie wyłącznie przy użyciu aplikacji Vitay na smartfonie - wyjaśniają eksperci z Pro Business Solution

Dunkin’Donuts powstała blisko 70 lat temu, w 1950 roku w USA. Obecnie posiada ponad 12 000 restauracji w 46 krajach na świecie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum