Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Duża rotacja kadry kierowniczej w sieciach handlowych

Większość specjalistów i menedżerów zatrudnionych w sieciach handlowych w sposób bierny lub aktywny poszukuje innej pracy. Świadczy to nie tylko o dużej dynamice polskiego rynku pracy, ale także o jego dojrzałości i konkurencyjności - informuje firma Antal International.
Reklama

Specjaliści i menedżerowie wiedzą, że rekruterzy przedstawiają oferty wcześniej zweryfikowane, pasujące świetnie do profilu zawodowego danej osoby, co czyni je często bardziej atrakcyjnymi od przeciętnych ofert pojawiających się na rynku. Nie wymaga to od kandydata także prowadzenia żmudnych poszukiwań wśród tysięcy ofert pracy dostępnych w prasie i internecie - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

59% osób niezadowolonych ze swojej obecnej pracy poszukuje aktywnie innej, co robi jedynie 26% tych, którzy odczuwają satysfakcję z obecnej pracy. Tak duża różnica pokazuje, jakie znaczenie ma satysfakcja z pracy w kontekście lojalności wobec pracodawcy. Niezadowolenie z pracy determinuje dużą aktywność w poszukiwaniu pracy i gotowość do zmiany pracy obecnej. Dlatego - aby ograniczyć fluktuację w organizacji - warto znać potrzeby i opinie pracowników.

Wszyscy specjaliści i menedżerowie zatrudnieni w sieciach handlowych wskazują wysokość wynagrodzenia oraz styl zarządzania i kulturę organizacyjną jako istotne kryteria podczas rozważania oferty nowej pracy. Duże znaczenie (dla 98% badanych) ma również stopień odpowiedzialności na proponowanym stanowisku. - Specjaliści i menedżerowie rozważają ofertę pracy biorąc pod uwagę wszystkie oferowane warunki zatrudnienia. Większość tych warunków jest kluczowa i przeważa na korzyść obecnej lub potencjalnej pracy. Świadczy to o dużej dojrzałości zawodowej i świadomości tej grupy, ponieważ badani oceniają ofertę pracy wielowymiarowo - nie podejmując decyzji na przykład tylko w oparciu o wynagrodzenie. - zauważa Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.
Do najważniejszych benefitów dla specjalistów i menedżerów zatrudnionych w sieciach handlowych należy opieka medyczna (ważna dla 90% respondentów). Istotny jest również służbowy samochód  z możliwością wykorzystywania do celów prywatnych (58%) oraz ubezpieczenie na życie (62%). Kobiety są nieco bardziej wymagające przy rozpatrywaniu oferty nowej pracy niż mężczyźni i przywiązują większą wagę do proponowanych warunków zatrudnienia. Choć większość czynników jest tak samo istotna dla obu grup, dla kobiet ważniejsze są te związane z edukacją, prestiżem miejsca pracy, work-life balance.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.