Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dwóch operatorów spożywczych w galerii handlowej wynikiem ekspansji dyskontów

Zmniejszenie się powierzchni zajmowanych przez dużych operatorów spożywczych oraz zmiany zachowań konsumentów mogą skłaniać zarządców np. do wynajęcia lokali dla dwóch marketów. Jak tłumaczy Tomasz Górski z Cushman&Wakefield, niektórzy najemcy potrafią sobie z tym poradzić.
Reklama

- W samej umowie wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w obiekcie, aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii - komentuje Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield.

Pomysły na wprowadzenie dwóch operatorów spożywczych pojawiają się m.in. w wyniku dużej ekspansji dyskontów. - Każdy operator spożywczy podpisując umowę najmu dokładnie bada rynek, konkurencję i jej wpływ na jego przyszłe obroty w danej lokalizacji. Rosnący z roku na rok potencjał sklepów dyskontowych jak najbardziej jest brany pod uwagę przy takiej decyzji - tłumaczy Górski.

Ekspansja formatów dyskontowych nie musi przy tym uderzać w znaczący sposób w wyniki marketów spożywczych działających w centrum handlowym. - Markety spożywcze mają różne formaty skierowane do różnego spektrum klientów. Od najdroższych sklepów i marketów delikatesowych po dyskonty ściągające klientów niską ceną, ale mające zdecydowanie mniejszy asortyment produktów - mówi Tomasz Górski. - Z pewnością najmocniej konkurencję ze strony dyskontów odczuwają hipermarkety i supermarkety, a najmniej sklepy delikatesowe, które są skierowane do innego klienta - dodaje.

propertynews.pl

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum