PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dyrektor Gemini Holding: Niedziele handlowe muszą powrócić!

Autor: pr, dlahandlu.pl 27 sierpnia 2020 09:53

Wakacje przyniosły w centrach handlowych dalszy wzrost liczby odwiedzających. Duża w tym zasługa „odmrożenia" rozrywki oraz sezonu urlopowego, który Polacy spędzili w kraju. Potrzeba jednak dalszych bodźców do wzrostu - uważa Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Pod względem liczby odwiedzających lipiec i sierpień to miesiące zwykle słabsze w centrach handlowych, co wiąże się z wyjazdami na urlop. Czy tegoroczne wakacje pod tym względem różniły się jakoś?

Anna Malcharek: Trudno zestawiać ze sobą tegoroczny i zeszłoroczny sezon wakacyjny. Co jednak zauważalne, dwa ostatnie miesiące przyniosły w centrach handlowych dalsze odrabianie strat footfall'u i obrotów. W praktyce oznacza to, że pomimo sezonu urlopowego, Polacy nie rezygnowali z wizyt w galeriach. Jak podaje w swoich raportach Polska Rada Centrów Handlowych, w wakacje, w zależności od tygodnia, ruch w galeriach kształtował się na średnim poziomie od 70 proc. do aż 94 proc. odwiedzalności z roku ubiegłego. W centrach Gemini Park, w stosunku do wyników z roku ubiegłego, mogliśmy w wakacje mówić o powrocie blisko 90 proc. klientów. Pojawiły się także dni, w których wyniki był takie same lub lepsze, niż przed rokiem.

Jakie czynniki mogły przyczynić się do stabilizacji footfall'u w wakacje i umocnienia się tendencji wzrostowej?

Anna Malcharek: Przede wszystkim wzrosło poczucie bezpieczeństwa klientów odwiedzających galerie. Wg analiz PRCH dziś aż 79 proc. bez obaw robi tam zakupy. Jednocześnie także oswoiliśmy się z ograniczeniami. Te nie zaskakują i nie szokują, co jest zasługą przede wszystkim ciągłego przypominania klientom o rygorze sanitarnym i ustalonych przez Ministerstwo Zdrowia regułach, dotyczących m.in. dystansu społecznego, zasłaniania nosa i ust czy dezynfekcji rak. Nie bez znaczenia był także sam sezon urlopowy, inny niż w latach ubiegłych. Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, aż 87 proc. Polaków wybrało w tym roku wakacje w kraju, część została w domach. W efekcie, korzystaliśmy z oferty handlowej w Polsce, nawet jeśli przemieszczaliśmy się do innych regionów. Widać to było np. w Gemini Park Bielsko-Biała. Wzmożony ruch turystyczny w Beskidach, w samym tylko lipcu przyniósł tu powrót aż 86 proc. klientów, przyczynił się także do ożywienia ruchu w parku rekreacyjno - rozrywkowym "W DECHE", który działa przy obiekcie. Podobnie jest w Gemini Park Tychy, którzy leży przy uczęszczanej przez turystów trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem. Ważna dla wyników okazała się także większa niż w maju i czerwcu dostępność oferty. Po 4 miesiącach wszystkie sklepy są już otwarte. Sytuacja, choć wciąż trudna i niepewna, zaczyna kształtować zasady „nowej normalności". Kluczowe okazało się również pełne odmrożenie oferty rozrywkowej jeszcze przed wakacjami, a co za tym idzie przywrócenie galeriom ich funkcji rekreacyjnych. Nie bez wpływu był także sezon wyprzedażowy. Ten nie tylko rozciągnął się na sierpień, ale także z racji ilości towaru do zbycia okazał rekordowy pod względem poziomu przecen.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.