Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała: Polacy stali się price&value shopperami

Polacy stali się price&value shopperami. Korzystamy w pełni z okazji, które przynosi polockdownowy handel, ale jednocześnie zwracamy się ku jakości kupowanych rzeczy - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Reklama

 

Od ponad 3 miesięcy w Gemini Park Bielsko-Biała obserwuje się nie tylko ożywienie handlu. Wraz z dalej idącymi poluzowaniami obostrzeń, centrum notuje stale rosnącą liczbę odwiedzających w plenerowym Parku „W DECHĘ”. Klientów przybywa też w restauracjach, a widzów w kinie. Jak zauważa Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała, odwiedzający galerię znów korzystają ze wszystkich jej funkcji.

- Pandemia zmieniła konsumentów. Coraz więcej klientów robi zakupy w pojedynkę, szybciej, bardziej konkretnie i celowo, obserwujemy także narodziny nowych grup konsumentów. Polacy stali się price&value shopperami. Korzystamy w pełni z okazji, które przynosi polockdownowy handel, ale jednocześnie zwracamy się ku jakości kupowanych rzeczy. Nie oszczędzamy przy tym, ale zważamy na to, co kupujemy. Sprzyja temu fakt, że handel działa niejako w „trybie awaryjnym”, próbując odrobić straty. Z jednej strony sprzedaż wznowiono w szczycie wiosennego mid season sale, teraz mamy końcówkę letnich wyprzedaży, z drugiej mnożą się też akcje prosprzedażowe samych marek i galerii. Value&price shopper czerpie więc w pełni z dobrodziejstwa powrotu do tradycyjnego handlu, co też sprzyja ożywieniu, jakie obserwujemy. Jest to więc pozytywne zjawisko. Wyzwaniem z kolei dla całego rynku będzie wyłaniający się powoli fusion shopper. To konsument, który korzysta z zakupów we wszystkich dostępnych dziś kanałach, a więc stacjonarnie, online i click&collect. Jego pojawienie się oznacza, że będziemy musieli jeszcze baczniej śledzić zmieniające się nawyki kupujących, a także co ważne – nadążać za nimi. Cieszy natomiast to, że wbrew prognozom wygłaszanym przez wielu ekspertów od początku I lockdownu, nie widać końca tradycyjnego handlu, wręcz przeciwnie, najnowsze badania pokazują wręcz odpływ konsumenta z kanałów online na rzecz kanałów stacjonarnych - mówi Krzysztof Brączek.

- Klienci wrócili także do restauracji i kawiarni, zadowoleni z tego, że znów mogą normalnie zjeść posiłek przy stoliku czy spotkać się ze znajomymi. Wrócili też do kina, co jest zasługą dużego „głodu popcornowego”, a także świetnego repertuaru, pełnego premier, który ten głód był w stanie zaspokoić. Nie bez znaczenia w tym przypadku był także znaczący spadek obaw związanych wizytami w takiej przestrzeni. Ten pozytywny trend widać też w obrotach. Najemcy z segmentu rozrywki już w czerwcu zanotowali ich wzrost w stosunku do czerwca 2019 r. o 13%, z kolei w lipcu br. takie porównanie do lipca sprzed pandemii dało 7,5% wzrost. Co ciekawe, nasi najemcy gastronomiczni, pomimo wciąż utrzymywanych obostrzeń na food courcie, już w czerwcu br. osiągnęli o 1% wyższe obroty niż w czerwcu 2019 roku a lipcu ten wskaźnik wzrósł aż do 5% - wyjaśnia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.