Dyrektor handlowy Biedronki: Niektóre nasze sklepy otrzymują dostawy nawet 5 razy dziennie

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2020 18:03

Dyrektor handlowy Biedronki: Niektóre nasze sklepy otrzymują dostawy nawet 5 razy dziennie Michał Gontarz, dyrektor handlowy sieci Biedronka; fot. materiały JMP

Jesteśmy polską siecią handlową i tu płacimy podatki. Program „Czas na wspieranie małych producentów”, to kolejny sposób w jaki wspieramy polską gospodarkę, co jest szczególnie istotne w tym trudnym czasie pandemii - mówi nam Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów" w sieci Biedronka.

W 2019 sieć Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców i pochodziło od nich 93% produktów sprzedawanych w sklepach sieci. Czy akcja „Czas na wspieranie małych producentów” zmieni te dane?

MG: Nasz program ruszył dopiero w 16 tygodniu 2020 roku i cały czas go rozwijamy wspólnie z polskimi producentami. Na takie podsumowania będzie oczywiście czas, gdy zamkniemy rok 2020. Cieszymy się, że dzięki tej współpracy więcej polskich firm może zostać dostawcami Biedronki.

 Ile osób liczy zespół Biedronki organizujący ten program?

MG: Co tydzień odbywają się – można tak to nazwać – kolegia, podczas których przeprowadzamy pierwszy przegląd nowych zgłoszeń. Następnie rozdzielamy je między poszczególnych dyrektorów kategorii. Z kolei te osoby przekazują konkretne zgłoszenia bezpośrednio do kupców, którzy najlepiej znają dane zagadnienie. W związku z tym, w cały proces zaangażowanych jest łącznie kilkadziesiąt osób z działu zakupów Biedronki. To najlepszy sposób, bo zgłoszenia od razu trafiają, tam gdzie są tak naprawdę adresowane – do konkretnych kupców.

Według Państwa danych wśród produktów do tej pory zaoferowanych w ramach akcji najwięcej, bo prawie 1/3 stanowią artykuły takie jak ciasta, słodkie i słone przekąski. Na drugim miejscu znajdują się produkty mleczne i nabiał, a na trzecim piwa. Czy wynika to z preferencji zakupowych klientów Biedronki, czy po prostu w tych kategoriach specjalizują się polscy producenci?

MG: Jesteśmy siecią handlową, która przede wszystkim zajmuje się sprzedażą produktów podstawowej potrzeby. Oczywiście nie mamy wpływu na to jakie oferty do nas trafiają. Każdą jednak analizujemy a produkty, które mogą być interesujące dla klientów naszej sieci, trafiają do sprzedaży.

Czy Jeronimo Martins organizuje podobne akcje w Portugalii i Kolumbii? Jeśli nie, dlaczego wybrano właśnie Polskę?

MG: Każda z tych sieci: Ara, Pingo Doce, czy Biedronka prowadzą własną politykę zakupową, bo działają w zupełnie odmiennych rynkach i warunkach. Jednakże, to co jest wspólne dla nas i co jest filozofią naszej firmy, to opieranie się w dużej mierze właśnie na lokalnych, regionalnych produktach. Co w przypadku Biedronki oznacza polskich dostawców. Dzięki temu Biedronka jest liderem rynku, działamy od 25 lat i w ten sposób wspieramy polską gospodarkę. „Czas na wspieranie małych producentów” to nasza inicjatywa, której z zainteresowaniem przyglądają się nasi koledzy w pozostałych geografiach. Nasza skala działalności umożliwia wsparcie dużej liczby lokalnych producentów, bo mamy aż 16 centrów dystrybucyjnych na terenie Polski, a to znaczy, że mały polski producent ma nie dalej, niż 100 km do naszego najbliższego mu centrum dystrybucyjnego – a pamiętajmy, że koszty logistyki dla małych firm też są istotne, szczególnie teraz.  

Czy w dalszej perspektywie polscy dostawcy będą mogli spróbować swoich sił za granicą w takich sieciach jak Pingo Doce, Recheio czy Ara?

MG: Zawsze czujemy dumę, gdy widzimy, że jakiś polski producent zaczynał od dostaw do naszej sieci, a współpracując z nami rozwinął się na tyle, że jego moce produkcyjne umożliwiają mu już eksport. Proszę jednak pamiętać, że w tym programie bardzo często zgłaszają się do nas firmy, które często prowadzone są jeszcze jako jednoosobowe działalności gospodarcze, więc mówi to też nieco o skali ich działalności, nie odmawiając nikomu ambicji oczywiście.

W jaki sposób sprawdzają Państwo swoich potencjalnych dostawców? Ile trwa taki audyt?

MG: Przede wszystkim każdy nasz dostawca jest audytowany. Zaczynamy od sprawdzenia zakładu produkcyjnego, tak, żeby mieć pewność, że przestrzegane są wszystkie obowiązujące u nas i w prawie standardy. Dla nas najważniejsze jest bezpieczeństwo produktu i jego jakość, bo to nasze zobowiązanie wobec klientów. Dlatego sprawdzamy to skrupulatnie. Pozostałe kwestie, ustalamy z danym dostawcą indywidualnie, bo zależą też oczywiście od tego co i jak produkuje.

Mówią Państwo, że sprawdzony partner na trudne czasy to wartość bezcenna. Czy w okresie pandemii sieć, która ma ponad 3 tys. sklepów boryka się z problemami opóźnień dostaw? niewywiązania się z umów? (przestój na liniach produkcyjnych, kwarantanna załogi)?

MG: Nie mamy takich problemów. Jedną z pierwszych informacji, które przekazaliśmy jeszcze na początku marca była o tym, jak sprawnie działa nasz łańcuch logistyczny. Przy tej skali działalności Biedronka posiada wypracowane przez lata procedury – zarówno na czas spokoju, jak i w takich niecodziennych czasach jak teraz. Nasze centra dystrybucyjne przyjmują normalnie towary, a ponad 6 tysięcy pracowników naszej logistyki każdego dnia pracuje nad tym, żeby 1200 pojazdów przewiozło 90 tysięcy palet w ciągu doby, niektóre sklepy otrzymują dostawy nawet 5 razy dziennie, a dzięki temu średnia punktualność naszego łańcucha dostaw jest zdecydowanie powyżej 90%.

Czy ta akcja wynika po części z potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa ciągłości dostaw? Co zyskuje na takich programach Państwa sieć?

MG: Jesteśmy polską siecią handlową i tu płacimy podatki. Program „Czas na wspieranie małych producentów”, to kolejny sposób w jaki wspieramy polską gospodarkę, co jest szczególnie istotne w tym trudnym czasie pandemii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • ..I.. 2020-07-28 18:16:26

    "polską siecią handlową", dobre, idąc tym torem myślenia to również Lidl, Aldi, Ikea, McDonald, KFC to też polskie? przez cały ten okres działalności na naszym rynku sukces zbudowaliście głównie na krótkiej liście opartej o produktach koncernów (spora zasługa Unilever z racji biznesowych powiązań na rodzimym rynku - przyp. i przetarciu z nimi drogi dosypek / odsypek, specjalnych cen na top produkty itp). Przez kilkanaście lat ekspanzji praktycznie nie dawaliście dostępu do półki mniejszym i średnim dostawcą (chyba, że jako kandydaci na marki własne i pozyskiwanie tanich produktów - stąd polska to zaplecze produkcyjne ale już praktycznie bez silnych międzynarodowych marek - lub w przypadku konfliktu z koncernem)... teraz nagle jak klient skręca myślami na prawo (patriotyzm jest w modzie napędzany kampaniami rządu) i szuka krajowych produktów i zaczyna czytać składy tych koncernowych wypustów no i z UOKiK'iem na plecach JMD stwierdza, że nadszedł "czas na wspieranie małych producentów" (jakby tylko oni od nich nagle cokolwiek kupowali) i z produktów których od lat nie widział w swoim asortymencie robi wielkie kampanie... de facto NADAL realizujecie TEN SAM CEL: wzmocnienie przyszytej sztucznej metki polskości do produktu importowanego z Portugalii bo wam reprezentacji i imprezy euro w tym roku zabrakło i trochę pln w budżecie na wypalenie zostało żeby "wspierać naszych". Dlaczego JMD prowadzi reprezentację? bo pasuje jej to do wykreowanego wizerunku niby polskiej sieci.

  • Orfeusz 2020-07-25 11:28:00

    Gwoli uściślenia: a jaką jest siecią ? W Polsce działają ? Tu płaca podatki ? zatrudniaja Niemców czy Polaków ?

    No to polską !!!! A że kapitał zagraniczny...to bez niego w Polsce byłyby jeszcze chaty drewniane i trabanty, do książek trzeba zajrzeć. A propos dostawców- to wspiera Biedrona bardzo, np Henryk Kania. No właśnie, gdzie on teraz jest ?

  • Mario 2020-07-21 12:54:17

    Nie są Polską siecią handlową. To kłamstwo.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6858
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.