Dyrektor KPMG: Biedronka wkrótce może przestać być dyskontem
W Polsce nie przyjął się model hard dyskontu z kilku powodów. Jest to specyfika polskiego klienta, który z jednej strony przywiązuje wagę do ceny, ale z drugiej strony szuka dobrej jakości i różnorodności produktów. W tym kierunku idzie Biedronka i nie wiadomo, czy za kilka lat ta sieć będzie jeszcze dyskontem - mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG.
- To wszystko powoduje, że operatorzy widzą wartość w zwiększaniu różnorodności i zmniejszaniu formatu sklepu. W tym kierunku zmierza coraz bardziej główny gracz na rynku, Biedronka, która otwiera małe sklepy bliżej klienta, w centrach miast - zauważa.
Jego zdaniem, polski rynek dyskontowy odchodzi od niemieckiego modelu twardych dyskontów w kierunku swoistej hybrydy - sklepu będącego połączeniem dyskontu i supermarketu, w którym mamy większą różnorodność produktów, także świeżych, przy jednocześnie dużym udziale marki własnej. W takim sklepie jest również miejsce na różnego rodzaju akcje sezonowe, akcje kulinarne, jakie robi np. Lidl.

-
Hans 2014-03-31 16:09:25
Pozostałe produkty m.w z biedry - też syf
-
Aleksander 2014-03-27 13:46:00
Biedronka już dawno nie jest dyskontem. Szczególnie mocno widać to pod względem cen. Niby marka własna, a cena jak za produkty z bardzo wysokiej półki, wystarczy spojrzeć na wędliny - 100 g plasterkowanej kiełbasy w Biedronce potrafi kosztować 4,99. Ceny z kosmosu. Ponadto nie zgadzam się, że Polakom nie smakuje żywność z dyskontów.Niestety, w Niemczech jest ona dużo wyższej jakości. Przykład?Marka własna wędlin Kauflanda- te produkowane w Niemczech nie zawierają sojowych zapychaczy,błonnika pszennego, śmieci oddzielonych mechanicznie, skrobi modyfikowanej. To samo w Lidlu- niemieckie kiełbaski wieprzowe Dulano to po prostu cienkie parówki, takie jak mieliśmy za komuny, smaczne, bez oszustw i niepuchnące w gotowaniu. Jak już coś produkuje firma z Polski to zaraz jest oszustwo. Największe jak dla mnie to wielce markowe parówki Berlinki, w czasie gotowania ta spuchlizna rozwala się na kilka częsci. Syf.
- 20:45 Aldi i Lidl wykorzystują w kampaniach marketingowych słynnego laguna
- 20:39 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
- 19:28 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 15:03 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- 13:55 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- 13:46 Kilka europejskich krajów ma plan jak odmrozić gastronomię
- 11:05 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- Sb 22:51 Jak zoptymalizować e-sklep pod nowe algorytmy Google?
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.