Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dyrektor KRD: Niewłaściwy marketing buduje błędne mity o tym, że produkty są niebezpieczne

Niewłaściwa komunikacja marketingowa może zbudować mity dotyczące bezpieczeństwa produktów. Tymczasem każdy produkt, który jest wprowadzany w Polsce do obrotu jest bezpieczny, bo za to odpowiada wiele służb – mówił  Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, podczas debaty inauguracyjnej Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie w randze sztuki, na Food Show 2018.
Reklama

- Jest cała lista mitów, które narosły na rynku krajowym. Na przykład komunikacja, że mięso drobiowe powstało z wykorzystaniem hormonów, choć one są zabronione na naszym rynku od lat. Tymczasem wciąż pokutuje przeświadczenie, że mogą być w mięsie – mówił Łukasz Dominiak.

Jak poinformował, w badaniu konsumentów z 2014 roku, przeprowadzonym wspólnie z TNS, zdecydowana większość respondentów w spontanicznej odpowiedzi nie widziało zagrożenia w spożyciu drobiu.

Dyrektor generalny KRD odniósł się także do ostatniego raportu NIK, który zbadał jak stosowane są antybiotyki w hodowli drobiu. 

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza odniosła się do raportu zapewniając, że mięso drobiowe dostępne na polskim rynku jest całkowicie bezpieczne dla konsumentów, a producenci drobiu działają zgodnie z restrykcyjnymi przepisami prawa krajowego oraz unijnego.

- Zbadaliśmy ten raport NIK. On mówi, że w Polsce przepisy są realizowane w sposób prawidłowy. Przygotowujemy szerokie pismo do NIK-u i mediów, które prezentowały ten raport nieprawidłowo. Mamy żal, bo wprowadzano w błąd konsumentów – mówił Łukasz Dominiak.

Jak tłumaczył, kwestia podawania antybiotyków jest usankcjonowania prawnie, w wypadku choroby tylko z przepisu lekarza i jedynie pod jego ścisłym nadzorem można zastosować antybiotyki. Jest także określony w przepisach okres karencji, czyli czas, w którym środek zostaje wydalony z organizmu zwierzęcia hodowlanego.

- Mity, które narosły mieszają konsumentom w głowach. To duży problem. Nie pomagają nam producenci, którzy komunikują do konsumenta np. „chów bez antybiotyków” – mówił Łukasz Dominiak. Przypominał, że nawet w drobiu ekologicznym jest dopuszczone jednokrotne zastosowanie antybiotyków w procesie produkcji. - Nie dajmy się zwariować - apelował.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum