Dyrektor PFPŻ: Poprawia się współpraca firm z sieciami handlowymi
Polskie firmy z sektora rolno-spożywczego coraz lepiej radzą sobie w zarządzaniu kosztami i swoją ofertą cenową. Dzięki temu współpraca producentów z sieciami handlowymi opiera się na zasadach coraz bardziej korzystnych dla dostawców - ocenia Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
- Stąd coraz mniej problemów ze współpracą z sieciami wielkopowierzchniowymi. Raczej nie zdarza się aby firma nie potrafiła przeprowadzić dobrej analizy finansowej i ryzyka wynikającego z zawieranej umowy, a jeszcze 10 lat temu takie przypadki były nagminne, i nieuchronnie prowadziły do bankructwa - mówi dyrektor PFPŻ.
Jak podaje, 3-4 lata temu koszt współpracy z daną siecią mógł sięgać 20-25 proc. przychodów ze sprzedaży, była to więc bardzo poważna pozycja kosztowa.
- W ciągu ostatnich lat sporo się zmieniło, bardzo dużo podmiotów dystrybucyjnych przeszło na rozliczenia typu net-net, co pozwala szybciej i lepiej obliczyć koszty takiej współpracy dla przedsiębiorców - mówi Andrzej Gantner.
Jak tłumaczy, tego typu rozliczenia polegają na tym, że dostawca i dystrybutor zawierają umowę sprzedaży bez żadnych dodatkowych warunków, np. żadnych upustów itp. - Jest to czysta cena bez żadnych obciążeń. To dla przedsiębiorstw jest dobrym rozwiązaniem, bo mogą szybko się zorientować jaka jest faktyczna rentowność takiego kontraktu. To zmniejsza ryzyko wystąpienia dodatkowych kosztów, tzw. retrospekcyjnych. O takich rozwiązaniach kilka lat temu mało kto chciał rozmawiać i jej stosować - dodaje.

-
b.prac 2014-04-15 03:29:49
Bzdura jakie rozliczenia net-net na to żadna z sieci nie idzie Nie podpiszą jak nie dostana wiele upustów, gazetek promocyjnych, zapłaty za półkę itd. Panie Dyrektorze w jakim świecie Pan żyje!!!! Spróbuj Pan wejść np do Selgrosu!!!
- 21:34 Planował zniszczyć serwery Amazona, by zniszczyć internet
- 19:15 Do 2030 r. parki handlowe mogą stanowić 28 proc. rynku
- 19:09 Prokuratura zbada sprawy działających lokali gastronomicznych i siłowni
- 19:08 Dyrektor KIS będzie wydawał interpretacje ws. opłaty cukrowej
- 18:07 YOPE: Docelowo chcemy, żeby nasze produkty były w TOP 10 na Amazonie
- 16:55 Roboty dostarczają zakupy do domów w Singapurze
- 15:56 Sklepy sportowe włączone do tarczy branżowej
- 15:55 Panika pandemiczna wywindowała wyniki Bio Planet
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.