Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dyrektor PRCH: Black Friday przez weekend zwiększy bezpieczeństwo zakupów

Black Friday trwający cały weekend pod hasłem „Black Weekend” zwiększy bezpieczeństwo zakupów - ocenił w rozmowie z PAP dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański.
Reklama

Jak zaznaczył Poznański, czwarty kwartał od zawsze dla branży galerii handlowych jest najważniejszym okresem w roku, ponieważ generuje ponad 30 proc. całorocznych obrotów, a w samym grudniu obroty są zazwyczaj o ok. 54 wyższe obroty niż średnia miesięczna z okresu styczeń-listopad. "Trzeba pamiętać, że handel jest ważną częścią gospodarki, stanowi 15,5 proc. PKB" - dodał.

Według eksperta, branża wciąż odbudowuje straty wynikające z lockdownów i każdy dzień handlowy jest bardzo cenny. Przypomniał, że w 2020 roku, w listopadzie trwał lockdown, który po apelach całej branży handlowej został odwołany w sobotę "Czarnego Weekendu" - 28.11, kiedy zanotowaliśmy znaczący wzrost odwiedzalności. "Czarny piątek przebiegał jeszcze głównie w internecie, ale w sobotę już klienci powrócili do sklepów" - wskazał.

Jak dodał, w tym roku handel w okresie przedświątecznym zapewne będzie wyglądał inaczej niż w latach poprzednich. "Ze względu na konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa sanitarnego, bardzo dobrym zjawiskiem jest rozłożenie sprzedaży wyprzedażowej (pod hasłem "Black Weekend" lub "Black Week") na dłuższy czas" - powiedział.

Jak ocenił, pozwala to na wydłużenie czasu wzmożonych zakupów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, dlatego okres wydłużonych wyprzedaży w tym okresie cieszy się niezwykłą popularnością.

Poznański zwrócił uwagę, że w grudniu zaplanowane są jeszcze dwie niedziele handlowe, co oznacza lepsze rozłożenie liczby odwiedzających w centrach i wynikające z tego większe bezpieczeństwo. "Wielokrotnie apelowaliśmy do władz o powrót niedziel handlowych, co w pandemii pozwoliłoby na rozluźnienie zagęszczenia ludzi w ciągu tygodnia" - zaznaczył.

Dodał, że dzięki wdrożeniu przez zarządców centrów handlowych wielu działań mających na celu zapewnienie klientom wysokiego poziomu bezpieczeństwa, Polacy czują się bezpiecznie, robiąc zakupy w galeriach handlowych, co potwierdziło 69 proc. badanych. "Widzimy, że po okresie lockdownów bardzo szybko klienci wracają do centrów. Jednocześnie ten rok, jest inny i doświadczenia pandemii bardzo zmieniły zachowania konsumentów, póki co, tylko 15 proc. konsumentów powróciło już do swoich starych zwyczajów sprzed pandemii" - podał ekspert.

PRCH jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.