Dyrektor PSD: Sprzedaż LfL rośnie, wzmacniamy potencjał sieci Gama

– Całe PSD od trzech lat notuje wysokie wzrosty sprzedaży LfL. Sklepy Gama w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. odnotowały wzrost o 5,63 proc. Spółka PSD działa na zasadach partnerstwa pomiędzy hurtownikiem a detalistami – Eurocash i spółdzielnie Społem mają po 50 proc. udziałów. To powoduje, że wśród celów PSD jest zarówno planowany wzrost sprzedaży detalicznej, jak również wzrost zakupów w Eurocash Dystrybucja. Oba cele, jak również planowany przez akcjonariuszy wynik spółki na koniec roku, są realizowane – mowi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD.
Ile spółdzielni współpracuje z Eurocashem? Jaka jest liczba sklepów pod szyldem Gama?
Sklepy i spółdzielnie zrzeszone w ramach PSD działają niezależnie od Eurocash (bliska współpraca na linii detalista – hurtownia). Obecnie w grupie PSD zrzeszonych jest 700 sklepów, z czego 320 działa pod szyldem Gama. Wśród naszych partnerów są 83 spółdzielnie Społem i spółki pospółdzielcze, 5 gminnych spółdzielni i 20 prywatnych przedsiębiorców. Tegoroczna ekspansja opiera się na wszystkich tych źródłach oraz prowadzone są rozmowy z innymi, mniejszymi sieciami o przyłączeniu do PSD. Celem tych działań jest wzmocnienie potencjału i uzyskanie jeszcze większych korzyści dla partnerów.
Dotychczas sklepy Gama funkcjonowały w centrach miast i na osiedlach mieszkaniowych. Obecnie, w wyniku rozszerzenia źródeł ekspansji, pojawiają się także na obszarach wiejskich oraz przy drogach komunikacyjnych. Wiele spółdzielni czy spółek z grona PSD rozwija działalność detaliczną poprzez budowę nowych obiektów handlowych w sąsiadujących gminach lub przejmuje lokale do modernizacji.
Jakie są najważniejsze plany strategiczne na rozwój PSD?
PSD pozostaje największą i najsilniejszą organizacją w środowisku spółdzielni Społem, a blisko połowa sklepów działa pod wspólnym logo. Co roku znacząco zwiększa się liczba sklepów Gama. Pod koniec 2016 r. wprowadziliśmy również markę własną Gama, która dzisiaj obejmuje 55 produktów z różnych kategorii. Marka ta wyróżnia sklepy asortymentowo, promuje logo sieci oraz generuje dla właścicieli większą marżę. Stanowi już ponad 1 proc. udziału w sprzedaży sieci Gama.
PSD od dwóch lat mocno inwestuje również we wsparcie sprzedaży detalicznej swoich partnerów. Poza takimi działaniami jak gazetka, plakaty weekendowe, billboardy czy program lojalnościowy na otwarcie Gamy, w sklepach ciągle coś się dzieje. W ciągu roku PSD realizuje pięć programów marketingowych skierowanych do konsumentów. Są to m.in. loteria "Łączymy pokolenia", gdzie wygrać można rower w każdym sklepie Gama, "Prosto do nagrody", gdzie główną wygraną jest samochód, oraz "Gama na gwiazdkę" z kilkoma tysiącami nagród pod choinkę.
Prowadzone są również akcje wizerunkowe promujące jakość produktów świeżych: wyrobów mięsno-wędliniarskich, pieczywa, ciasta własnej produkcji oraz owoców i warzyw. Maskotka Misia Gamusia odwiedza przedszkola zlokalizowane blisko sklepów w ramach dwóch akcji: „Bezpieczeństwo na drodze” i „Segregacja śmieci”.
Głównym celem organizacji na najbliższe lata jest dalszy rozwój poprzez pozyskanie nowych partnerów, jak i poszukiwanie najlepszych lokalizacji na nowe sklepy obecnych uczestników. Stawiamy nie tylko na ilość, ale przede wszystkim na jakość oferowanych przez sklepy usług i poziom sprzedaży.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Śr 21:02 Konsumenci w 2021 będą oczekiwali od marek empatii
- Śr 20:37 KE zatwierdza polski program wsparcia firm dotkniętych kryzysem Covid-19
- Śr 20:34 GIS: niektóre produkty marki Finn Crisp wycofane z powodu tlenku etylenu w...
- Śr 19:19 Trwają przygotowania nowych procedur sanitarnych, aby część branż była...
- Śr 19:17 Konfederacja zbiera podpisy pod "antylockdownową" Obywatelską Inicjatywą...
- Śr 18:59 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- Śr 18:40 W 2020 roku w Polsce zawiesiło działalność prawie 19 tys. sklepów detalicznych
- Śr 16:33 Czescy posłowie chcą w sklepach 55 proc. udziału rodzimych produktów spożywczych
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Giełdowi miliarderzy: Zygmunt Solorz "zepchnięty" z podium przez Tomasz...
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Żerań), 68.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Toruńska, 54.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Horbaczewskiego, 47.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Krzyki-Partynice (Krzyki), Gliniana, 56.05 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.