Dyrektor sieci ALDI: Nasze sklepy stają się miejscem codziennych zakupów

Efektem wprowadzonych zmian są nowoczesne, jasne i przyjazne wystrojem wnętrza gwarantujące przyjazną atmosferę i intuicyjne zakupy. Rewitalizacji poddano również tereny zielone oraz parkingi. Markety zyskały również więcej światła dziennego dzięki nowym witrynom sklepowym - podaje sieć.
Koncentracja firmy na przebudowach i modernizacji sklepów przebiegała równolegle z nowymi otwarciami, w oparciu już o nowy format. Nowo powstałe markety są zlokalizowane głównie w dużych miastach, m.in. Poznaniu, Warszawie czy Wrocławiu.
2017 rok to również duży sukces sieci ALDI w kontekście rozszerzania asortymentu, który został niemal podwojony. Wprowadzane produkty to zarówno lubiane i chętnie wybierane przez konsumentów, ze względu na stosunek jakości do ceny, marki własne ALDI, jak i produkty markowe, szeroko znane na polskim rynku. Analiza trendów rynkowych i sygnałów płynących od klientów, zaowocowała wzbogaceniem asortymentu m.in. w dziale produktów ekologicznych i z zakresu zdrowej żywności, produktów dla dzieci oraz elektroniki czy kosmetyków. Priorytetem dyskontu jest niezmiennie oferta świeża. Sieć może pochwalić się jedną z najbardziej bogatych ofert pieczywa oraz owoców i warzyw. Klienci mogą wybierać aż z 35 rodzajów pieczywa czy 131 rodzajów owoców i warzyw (w tym 15 bio) (dane na podstawie wybranego tygodnia).
Od 2 października br. sieć wprowadziła również nową komunikację promocji pod nazwą „Okazje Tygodnia”, aby zwiększyć dostępność artykułów w okazyjnych cenach i uprościć system promocji. Wyeksponowano „okazje świeże”, w ramach których znajdują się artykuły z asortymentu owoców i warzyw, pieczywa, świeżego mięsa i ryb, a także „okazje na weekend”, obowiązujące od poniedziałku do niedzieli. „Okazje Tygodnia” zastąpiły obowiązującą do tej pory „Super Cenę”.
– Dzięki zmianom które zaszły w sklepach ALDI w 2017 roku, nasze sklepy są coraz częściej wybierane jako miejsce codziennych, kompleksowych zakupów. Klienci doceniają nie tylko atrakcyjne ceny, z którymi jesteśmy kojarzeni, ale postrzegają nasze sklepy jako miejsce przyjazne i nowoczesne, w którym można zaopatrzyć się w różnorodne produkty w ramach licznych grup asortymentowych – komentuje Oktawian Torchała, dyrektor generalny ALDI Polska.
Sieć ALDI w Polsce liczy obecnie 124 sklepy, zlokalizowane głównie w zachodniej i południowej Polsce. Firma planuje dalszą ekspansję, choć priorytetem spółki w 2018 roku nadal pozostanie przebudowa i modernizacja pozostałych sklepów. Do końca 2018 roku, wszystkie sklepy ALDI zostaną ustandaryzowane zgodnie z nowym formatem, dając klientom we wszystkich lokalizacjach podobne doświadczenia zakupowe. W centrum wszystkich działań jest klient i jego potrzeby. –Chcemy jeszcze mocniej wsłuchać się w nie i odpowiadać na nie zarówno pod kątem naszej oferty, jak i komunikacji – dodaje Oktawian Torchała.
Firma ALDI w Polsce zaangażowana jest w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Misją marki ALDI jest sprostanie wyzwaniom społecznym i ekologicznym. Przykładowo, w 2017 roku wdrożono 3 nowe polityki zakupowe (kawy, herbaty i dobrostanu zwierząt) oraz aktualizację dotyczącą polityki zakupowej oleju palmowego. Jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, sieć ALDI zobowiązała się do wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego najpóźniej do 2025 r., tym samym przeciwstawiając się niehumanitarnemu traktowaniu zwierząt.