Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dyrektor sieci Netto: Dyskonty będą najpopularniejsze przez najbliższych kilka lat

- Pomimo tego, że dyskonty idą w kierunku w formatu supermarketów, to sklepy dyskontowe będą wyróżniały się niższymi cenami i większą dbałością o koszty. Ten format będzie najbardziej popularny wśród klientów przez najbliższych kilka lat. Potwierdzają to rynkowe prognozy, które mówią o wzroście sieci dyskontowych o 20 proc. rocznie do 2014 roku - uważa Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska
Reklama
- Na rynku możemy zaobserwować zjawisko zbliżania się do siebie dwóch formatów: dyskontów i supermarketów. Sklepy dyskontowe coraz bardziej dbają o jakość i poszerzają asortyment, a supermarkety starają się przyciągać klientów niską ceną. Czy te dwa formaty mogą z czasem zmienić się w jeden?

- Dyskont pozostanie nadal formatem dyskontowym. Ten format niesie za sobą pewne uwarunkowania typu: powierzchnia sklepu, sposób prezentacji artykułów, zakres asortymentu. Dyskont zawsze pozostanie dyskontem i będzie się wyróżniał tymi elementami. Właściciele supermarketów rzeczywiście próbują budować formaty o charakterze dyskontowym, głównie kładąc nacisk na kwestię ceny. Widzimy to na przykładzie sieci Tesco czy Carrefour, które wchodzą w mniejsze formaty. Przypomnę, że w czasie niedawnego kryzysu Tesco posługiwało się hasłem "dyskontowe ceny". Świadczy to o tym, że w świadomości klienta jest zakodowane, iż dyskont jest formatem tanim.

- Dyskonty zaczynają coraz bardziej dbać o jakość. Czy to nie odbywa się to kosztem tego, co jest najbardziej charakterystyczne dla sklepów dyskontowych - ceny?

Lepsza jakość na pewno powoduje wzrost kosztów. Dyskont jako format czy model biznesowy charakteryzuje się jednak mocno sformalizowanym podejściem do kwestii kosztów. Zarządzanie kosztami w sieciach dyskontowych jest wręcz modelowe. To jest przewaga dyskontów, które dzięki temu mogą pozwolić sobie na poprawę jakości produktów, jednocześnie nie obciążając klienta kosztami. W efekcie - produkt jest cenowo cały czas atrakcyjny dla klienta.

Czytaj więcej: Dyrektor sieci Netto: Konkurencja się zaostrza

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.