Dyrektor Stokrotki na EEC Online: Mówimy klientom, aby traktowali nasze sklepy jak paczkomaty

www.portalspozywczy.pl 20 maja 2020 08:49

Dyrektor Stokrotki na EEC Online: Mówimy klientom, aby traktowali nasze sklepy jak paczkomaty Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor handlowy Stokrotki, fot. PTWP

Staramy się mówić naszym klientom – traktuj nasz sklep jak paczkomat. Zrób zakupy siedząc wygodnie w domu, następnie przyjedź do naszej placówki i odbierz je szybko, bezpiecznie, bez wchodzenia na salę sprzedaży – mówił Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor handlowy Stokrotki podczas debaty online „Sektor spożywczy – branża strategiczna”, która odbyła się 19 maja w ramach EEC Online.

– Handel asortymentem spożywczym w internecie do niedawna odbywał się na niewielką skalę. Różni operatorzy otwierali platformy internetowe, śmiem natomiast zaryzykować stwierdzenie, że praktycznie niewielu z nich potrafiło na tym zarobić – mówił Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor handlowy Stokrotki.

Tłumaczył, że internetowy handel żywnością ma do pokonania wiele barier. – Uważam, że od zawsze barierami były rentowność i kompleksowość zakupów, ponieważ klienci wybierali produkty nie do końca marżowe. Kierowali się przede wszystkim swoją wygodą – mówił. 

Zdaniem Mirosława Wawryszczuka pandemia, z którą dzisiaj się zmagamy, będzie impulsem do rozwoju spożywczego e-handlu. Podkreślił, że obecnie wykorzystujemy internet do zakupu wielu produktów oraz do innych celów, np. do obejrzenia koncertu, wizyty w urzędzie. – Stąd jest już tylko mały krok do zakupów spożywczych w sklepie internetowym – mówił.

– Każdy nowy gracz, który wchodzi na rynek e-commerce, z jednej strony jest dla nas konkurentem, z drugiej – możemy nazywać go promotorem czy propagatorem spożywczych zakupów internetowych – tłumaczył. 

Dodał, że każda firma, która sprzedaje żywność w internecie, w powolnym tempie wpływa na zmianę zachowań konsumentów.

– Myślę, że główną motywacją, skłaniającą klientów do zakupów żywności przez internet, była wygoda. Kto by nie chciał zobaczyć przed drzwiami swojego mieszkania ciężkich zgrzewek wody czy soku? – mówił.

– Jako konsumenci i uczestnicy rynku jesteśmy obecnie w stanie zaakceptować wiele ograniczeń i niedogodności, które przynosi czas pandemii. Do wygody doszedł więc nowy argument – bezpieczeństwo. Troszczymy się o siebie i o zdrowie swoich najbliższych – tłumaczył.

– Jestem przekonany, że nie tylko wygoda i transport zakupów internetowych do domu mogą wpływać na rozwój e-commerce. Również model „zamów i odbierz” będzie kolejnym czynnikiem, który może stać się pozytywnym impulsem – podkreślił.

– Zwróćmy uwagę, że dla użytkowników internetu nie jest niczym dziwnym i niezwykłym zakup książki w internecie i pojechanie po nią swoim samochodem do najbliższego paczkomatu. W takim razie dlaczego nie możemy traktować sklepu spożywczego jako swoistego rodzaju paczkomatu czy powiedzieć: sklep spożywczy to sklepomat – mówił Mirosław Wawryszczuk.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6221
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.