Dyrektor Tesco: Musimy zaoferować klientom coś więcej niż zakupy

Wojciech Wieroński zapytany o zmiany, jakie zaszły na rynku w ciągu ostatnich lat, pogrupował je na trzy główne obszary. - To klienci i ich zachowania, konkurencja na rynku oraz otoczenie polityczno-ekonomiczne. Jeżeli chodzi o klientów, to kryzys finansowy parę lat temu oraz galopująca globalna informatyzacja na zawsze zmieniły sposób, w jaki klienci wybierają ofertę, co kupują i gdzie dokonują zakupów. Kryzys otworzył ogromne spectrum możliwości dla sieci dyskontowych, które rozpowszechniły się wśród szerokiej gamy klientów, nawet tych, którzy wcześniej nigdy do takich sklepów nie zaglądali. Wielkie sklepy formatu hipermarketów coraz rzadziej są wybierane do codziennych zakupów - analizuje dyrektor finansowym Tesco na łamach portalu dla pracowników Tesco.
Jego zdaniem stworzony przez Tesco plan działań ma na celu stawienie czoła tym wyzwaniom. - Poprzez programy „Category reset” oraz rozwój marki własnej i transformacje Działu Przemysłowego chcemy znacząco poprawić, uprościć i polepszyć ofertę produktową dla naszych klientów. Chcemy, aby stała się ona bardziej konkurencyjna pod względem zarówno ceny, jak i jakości, a także bardziej adekwatna, biorąc pod uwagę to, czego oczekują od nas klienci. Dzięki programowi w obszarze nieruchomości chcemy polepszyć jakość naszych sklepów, co w połączeniu z programem rozwoju pasaży handlowych oraz optymalizacją powierzchni sprzedaży pomoże nam stworzyć z czasem unikatowy i bardziej konkurencyjny format, który trudno będzie skopiować przez naszych strategicznych konkurentów, czyli sieci dyskontowe (...) - mówi Wojciech Wieroński na łamach portalu dla pracowników Tesco.
Zapytany jakie trendy mogą mieć wpływ na Tesco, odpowiedział: - Tych trendów jest wiele. Wszyscy mamy świadomość tego, jak globalizacja i informatyzacja kształtują nasze życie i zachowania, także zakupowe. Dla nas oznacza to jeszcze większe, a zarazem ekscytujące wyzwanie – jak skutecznie sprostać oczekiwaniom klientów w takich okolicznościach? Kolejnym istotnym trendem jest rosnąca w społeczeństwach świadomość dotycząca zdrowego trybu życia i odżywiania się. Tutaj także zastanawiamy się, jak stworzyć najlepszą i najbardziej konkurencyjną ofertę zdrowej żywności? Jak przekonać klientów, aby inwestowali środki finansowe w lepszej jakości żywność, a nie dobra luksusowe, co stanowi obecny trend? Dla mnie kluczowe wydaje się jednak to, że klienci nie kupują już konkretnych produktów czy usług, ale związane z nimi doświadczenia i przeżycia. Ten właśnie trend pozwolił rozwinąć się błyskawicznie wielu firmom, które przede wszystkim istnieją i operują w sieci, nie mając w swoim posiadaniu wielu aktywów. Ludzie coraz bardziej cenią sobie swój czas. Dlatego kluczem do sukcesu w przyszłości będzie to, w jaki sposób zapewnimy klientom najlepsze doświadczenie związane z tym, co i w jaki sposób oferujemy. W jaki sposób przekonamy ich, że wybierając Tesco na zakupy, spędzają cenny dla siebie czas w najlepszy możliwy sposób - podsumowuje Wojciech Wieroński na łamach portalu dla pracowników Tesco.