PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Dyskonty i sklepy specjalistyczne idą łeb w łeb w kategorii "produkty świeże"

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2019 14:08

Dyskonty i sklepy specjalistyczne idą łeb w łeb  w kategorii "produkty świeże" fot. shutterstock

Produkty świeże, czyli: mięso, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce przeważają o podjęciu decyzji odnośnie miejsca zakupów. Najczęściej kupujemy je w dyskontach i sklepach specjalistycznych, tak wynika z raportu Nielsena “Get it fresh”.

- Produkty świeże, a w szczególności mięso, wędliny i pieczywo w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu. 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to głównie te produkty miały wpływ na wybór miejsca zakupów. Na zakupy produktów świeżych wybieramy się do dyskontów, jednak pieczywo kupujemy głównie w piekarniach 37%. Kupując kategorie świeże klienci kierują się przede wszystkim wyglądem, ale co ciekawe, w przypadku mięsa czy wędlin ważne jest również polskie pochodzenie produktu - mówi Alina Krogulec - Kłoss, Client Consultant w firmie Nielsen.

45 proc. badanych wybiera dyskonty kupując owoce, a tylko 18 proc. kupujących sklepy specjalistyczne. W przypadku warzyw proporcje rozkładają się 36 proc. do 25 proc., w przypadku pieczywa 25 proc. w dyskontach porównaniu do 37 proc. w piekarniach, wędliny 22 proc. versus 21 w sklepach specjalistycznych, a mięso 23 proc. w dyskontach versus 25 proc. w sklepach mięsnych.

Supermarkety, hipermarkety i mały format w tych kategoriach zostały daleko w tyle.

Na decyzje o zakupie pieczywa wpływa: 53 proc. - wygląd sugerujący jakość i świeżość, 44 proc. - znany kupującemu dostawca pieczywa oraz 37 proc. - regionalne pochodzenie produktu.

W przypadku wędlin są to: 72 proc. - wysoka zawartość mięsa w mięsie, 59 proc.- wygląd sugerujący jakość i świeżość, 44 proc. - polskie pochodzenie.

W kategorii mięsa najważniejsze czynniki wyboru to: 71 proc. - wygląd sugerujący jakość i świeżość, 45 proc. - polskie pochodzenie, 37 proc. - sposób hodowli zwierząt.

W przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie:

- Blisko 40% konsumentów produktów świeżych przewiduje, że będzie spożywać w nadchodzącym roku więcej owoców i warzyw, zaś kolejne blisko 20% planuje spożywać mniej produktów zwierzęcych - dodaje ekspertka.

Jednocześnie 76 proc. badanych deklaruje, że będzie jadło tyle samo wędlin co dotychczas, 73 proc. - tyle samo mięsa co dotychczas, a 82 proc. - tyle samo pieczywa co dotychczas.

Raport syndykatowy na temat zwyczajów zakupowych Polaków w kategoriach żywność świeża “Get it fresh” obejmuje 5 kategorii produktów świeżych: owoce, warzywa, pieczywo, wędliny oraz mięso.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    8,57

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7998
Ilość aktualnych ofert: 460809

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.