Dystrybucja w internecie ma zwiększyć udział rynkowy Grupy Ambra

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2010 09:33

Według szacunków spółki Ambra, notowanego na giełdzie lidera rynku winiarskiego w Polsce, w ciągu najbliższych lat udział internetu w łącznej sprzedaży win w kraju może wzrosnąć do 5 - 10 proc. W Polsce co czwarta butelka wina sprzedawana jest za pośrednictwem Grupy Ambra. Dystrybucja w internecie ma jeszcze zwiększyć jej udział rynkowy.

Grupa Ambra, czołowy producent, importer i dystrybutor wina w Polsce oraz firma doradczo-technologiczna Jade uruchomiły w czewrcu br. portal Winezja.pl. Na portal obie firmy przeznaczyły 2 mln zł. Projekt wykracza poza tradycyjnie rozumiany sklep internetowy oferujący wina. Winezja.pl ma zapewnić spółce Ambra dynamiczny wzrost przychodów z tytułu sprzedaży online.

Branża e-commerce w Polsce jest w fazie intensywnego rozwoju. Sieć to najszybciej rosnący kanał sprzedaży detalicznej. Dynamikę handlu online dostrzegli też producenci i dystrybutorzy wina. Słuszność wielu decyzji biznesowych związanych z poszerzeniem kanałów dystrybucji uzasadniona jest m.in. przez optymistyczne dane dotyczące Polski - eksperci przekonują, że rynek wina w naszym kraju jest perspektywiczny. Badania instytutu CBOS, przeprowadzone w lipcu 2010 r., pokazują, że spożywanie wina zadeklarowała ponad jedna piąta respondentów (21 proc.). Prognozy rynkowe zakładają znaczny wzrost spożycia wina, kosztem piwa i wódki.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,15

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.