PARTNER PORTALU

Działalność produkcyjna sieci handlowych konkurencją dla producentów marek własnych

Autor: portalspozywczy.pl 14 września 2010 19:25

Według Piotra Grauera, dyrektora w firmie doradczej KPMG angażowanie się sieci handlowych we własną produkcję artykułów spożywczych jest naturalną konsekwencją coraz silniejszego rozwoju rynku produktów private labels, czyli pod markami własnymi tychże sieci.

- Wydaje się jednak, że tylko w określonych przypadkach taka integracja pionowa produkcji i sprzedaży jest uzasadniona. Ogłoszone przez polskie sieci handlowe (Bomi, Emperia) plany wejścia w produkcję spożywczą dotyczą tych segmentów rynku, w których mamy do czynienia albo z produktem o charakterze commodity, generującym duże wolumeny sprzedaży (czyli woda butelkowana, pieczywo), albo z produktem trudnym logistycznie (chłodzone dania gotowe) - uważa Piotr Grauer, Associate Director, Advisory Corporate Finance w firmie KPMG.

- Oczywiście, takie posunięcia ze strony sieci handlowych stanowić będą poważną konkurencję dla firm działających w tych asortymentach i specjalizujących się w private labels, ograniczając ich rynek odbiorców - dodaje Piotr Grauer.

Zdaniem przedstawiciela KPMG, poza wybranymi asortymentami, nie należy jednak spodziewać się w najbliższej przyszłości szerszej ekspansji sieci handlowych w obszarze produkcji spożywczej - szczególnie na rynku polskim, który wciąż nie jest na tyle skonsolidowany i dojrzały, jak niektóre rynki zachodnioeuropejskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.