Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Działania na Facebooku mogą być jednym z głównych źródeł odwiedzin e-sklepu

Spójne zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingu online może znacząco przyczynić się do wzrostu konwersji na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży. Facebook od kilku lat króluje w strategiach online marketingu, a poprzez ciągły rozwój serwis nadal umożliwia marketerom stosunkowo niski koszt dotarcia do klienta. Z analizy efektywności tego kanału wynika, iż poprawnie prowadzone działania mogą stanowić jedno z głównych źródeł odwiedzin sklepu internetowego.
Reklama
Wychodząc naprzeciw reklamodawcom Facebook za pośrednictwem platformy umożliwia, m.in. optymalizację kampanii pod kątem zwiększenia konwersji w witrynie. Atrakcyjność tej formy reklamy polega głównie na tym, że marketer przy jej tworzeniu może skorzystać z możliwości dodania nakładki wzywającej do działania, np. „Kup teraz", „Więcej informacji". Po bezpośrednim kliknięciu w przycisk użytkownik zostaje przeniesiony do odpowiedniej podstrony sklepu.

Okazuje się, iż reklamodawcy nie powinni bagatelizować także możliwości promocji wielu produktów w tym samym czasie. Taka opcja dostępna jest tylko za pośrednictwem interfejsu API Facebooka. Dlaczego warto z niej korzystać? Przede wszystkim dlatego, by pokazać użytkownikowi bogaty asortyment swojego sklepu. To klient zdecyduje, która część reklamy (który produkt) w danym momencie interesuje go najbardziej. Po najechaniu i kliknięciu w dany produkt użytkownik od razu zostaje przeniesiony do podstrony, umożliwiającej zakup produktu.
Poza technicznymi możliwościami przekazów reklamowych istotne pozostaje także to, w jaki sposób można je kierować do potencjalnych klientów, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Z pewnością kluczowy z perspektywy sklepów internetowych jest remarketing. W ten sposób przekaz reklamowy wyświetli się osobom, które w przeszłości odwiedziły już e-sklep, a więc wykazały zainteresowanie marką. Przypomnienie użytkownikom serwisu o możliwości skorzystania m.in. z obowiązującej promocji pozwoli zwiększyć konwersję na sprzedaż. Z doświadczeń oraz analizy efektywność kampanii remarketingowych na Facebooku wynika, że koszt uzyskania danej reakcji np. zakupu może być do 60% niższy niż w pozostałych kanałach.

Brak zainteresowania i wyuczona ignorancja przekazów reklamowych w sieci spowodowała, iż Internauci dostrzegają tylko te komunikaty, które dostosowane są do ich oczekiwań. Stąd też reklamodawcy zaczęli dostrzegać większy sens w reklamie behawioralnej i kontekstowej, sprecyzowanej w taki sposób, by budziła ona zainteresowanie potencjalnego klienta. Kluczowego znaczenia nabiera remarketing, umożliwiający dotarcie i powtórne pozyskanie utraconego kontrahenta. Możliwe staje się to poprzez skonstruowanie spersonalizowanego przekazu tekstowego i wizualnego reklamy oraz sprecyzowanie jej kierowania w taki sposób, aby konsument podjął oczekiwane działania.

Remarketing Google AdWords może przybierać rozmaite formy, od tekstowych lub graficznych wyświetlanych na stronach partnerskich Google Display, aż po reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Szczególną uwagę należy zwrócić na tzw. remarketing dynamiczny, umożliwiający użytkownikom wyświetlanie reklam z produktami, które już w przeszłości przeglądali. W ten sposób komunikat perswazyjny pozwala budować rzeczywistą sprzedaż, poprzez nakłanianie do sfinalizowania zaczętego już kiedyś zakupu.
Aby rozpocząć tworzenie kampanii tego typu nie wystarcza już standardowy tag remarketingowy. Należy go uzupełnić o parametry definiujące użytkownika, który został powiązany z polem danego produktu.

Rola content marketingu w formie tekstowej już od kilku miesięcy niepodważalnie wskazuje na to, że konsumenci w sieci poza mało wartościowymi treściami, poszukują również merytorycznych wskazówek. Dotąd reklamodawcy kładli nacisk głównie na pisemne formy przekazywania Internautom interesujących ich tematów. Jak będzie to wyglądało w 2015 roku? Okazuje się, że w strategiach sprzedaży e-commerce nie powinno zabraknąć materiałów video na YouTube. Poprzez możliwość precyzyjnego kierowania reklam, w tym między innymi opcję remarketingu na YouTube, informacja o ofercie sklepu internetowego może dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanych konsumentów.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum