Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-gazetki Biedronki, Lidla i Pepco na podium. Sieci zyskują dostęp do wiedzy o użytkownikach

Blix w pierwszym półroczu 2016 r. obserwował 14 sieci handlowych publikujących materiały promocyjne w wersji online. W tym okresie najlepszą dystrybucję odnotowała Biedronka. Oglądalność jednej gazetki tej sieci liczyła 507 271 odwiedzin. Na drugim miejscu znalazł się Lidl z sumą 490 765, dalej Pepco – 300 401.
Reklama

E-gazetki Carrefoura, w zestawieniu i przeliczeniu na jedną gazetkę, wykazały najmniejszą popularność. Miały wiele odwiedzin, ale ich wyniki rozłożyły się na dużą liczbę gazetek. Warto dodać, że Biedronka wydała w tym czasie 95 gazetek mobilnych, Lidl – 35, Pepco – 14, a Carrefour 122. Najwięcej odsłon miała gazetka Biedronki pt. „Praktycznie i Romantycznie” z lutego 2016 r. – ponad 507 tys. Wyniki analizy komentuje Tomasz Jabłoński, prezes zarządu Grupy Qpony, do której należy Blix.
– Oglądalność materiałów promocyjnych Biedronki w aplikacji Blix była aż o 78% wyższa w pierwszej połowie 2016 roku, niż w drugim półroczu 2015 r. Ich bliskość geograficzna, w przypadku aplikacji na telefon, ma zasadniczy wpływ na przeglądanie ofert. Użytkownicy sprawdzają je nie tylko w domu, ale też w pracy, na zakupach, czy w transporcie miejskim. Z kolei gazetki Lidla są rozpoznawane, ponieważ sieć bardzo często zamieszcza w nich informacje o niepowtarzalnych promocjach - zwraca uwagę Tomasz Jabłoński.
Sieć Pepco znalazła się na trzecim miejscu pod względem popularności oglądanych e-gazetek. Jej grupa docelowa pokrywa się z profilem odbiorcy aplikacji Blix. Około 80% osób ją pobierających to kobiety, które stanowią też dominującą część konsumentów Pepco. Prawie 2/3 użytkowników całej aplikacji jest czynna zawodowo, ma od 18 do 44 lat i zamieszkuje gospodarstwa domowe liczące powyżej 3 osób. Jej klienci mają najwyższy wskaźnik oglądalności elektronicznej gazetki do ostatniej strony. Najciekawsze, że materiały promocyjne Pepco nie prezentują wielu obniżek. Wynika to z polityki cenowej polegającej na utrzymywaniu stałych, niskich cen. 
– Carrefour znalazł się na ostatnim miejscu pod względem liczby odsłon w przeliczeniu na jedną gazetkę. Jednak, jeśli zliczyć całościowe wyniki wszystkich gazetek, to są one bardzo dobre. Suma wszystkich odwiedzin w pierwszej połowie br. wyniosła bowiem ponad 8 mln. Dla porównania, Lidl w tym samym czasie osiągnął 11 mln. Z kolei Aldi, który, z wynikiem dystrybucji 2 mln, znalazł się na przedostatnim miejscu, przed Carrefourem, ma w Polsce ponad 100 sklepów, więc o wiele mniej, niż Biedronka czy Lidl. Biorąc pod uwagę zagęszczenie placówek, wyniki odsłon tych gazetek są bardzo obiecujące. Naturalnie – im większa liczba punktów handlowych, tym większa oglądalność gazetek – tłumaczy Tomasz Jabłoński.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.