Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-handel nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału

Jak pokazują dane dotyczące polskiego rynku e-commerce, przedsiębiorcy nie wykorzystują w pełni potencjału oferowanego przez sieć.
Reklama

Z raportu E-commerce w Polsce 2014 wynika, że 60% Polaków jest przekonana o tym, że taka forma robienia zakupów jest szybsza niż tradycyjna. Klienci odwiedzający serwis oczekują błyskawicznej informacji na temat tego, kto i co sprzedaje. W związku z tym, jednym z największych błędów popełnianych przez administratorów jest tworzenie zbyt skomplikowanych i nieczytelnych witryn. Dotyczy to zarówno samej oferty, jak i innych informacji zawartych na stronie, takich jak ceny, godziny otwarcia oraz formy dostawy.

Przejrzystość oferty to nie wszystko, równie ważna jest jej treść i forma. Klienci kierują się  różnymi kryteriami w czasie dokonywania zakupu poszczególnych produktów. – Dla zainteresowanych sprzętem elektronicznym najważniejsze są dane techniczne i to one powinny być najlepiej wyeksponowane – zauważa Marcin Muras, dyrektor do spraw rozwoju technologii w UpMenu. – Gdy natomiast urządzamy dom i kupujemy np. poduszki, znacznie większą uwagę przywiązujemy do ich wyglądu, muszą bowiem przede wszystkim pasować do wystroju pomieszczenia. Kluczowe są więc zdjęcia, dostępna gama kolorystyczna, itp. W przypadku restauracji ważne są zarówno fotografie atrakcyjnie prezentujące potrawę, jak i opis zawierający wykorzystane składniki oraz promujący walory smakowe.

O ile jedną z największych zalet elektronicznych zakupów w oczach klientów jest oszczędność czasu, o tyle wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa takich transakcji najbardziej do nich zniechęcają. 40% uczestników badania przeprowadzonego przez Ceneo uznaje zakupy internetowe za bardziej ryzykowne. Wątpliwości może wzbudzić między innymi brak danych teleadresowych. Sprzedawca, z którym kontakt jest utrudniony, traci na wiarygodności. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na klientów, którzy przed dokonaniem zakupu w tradycyjnym sklepie, najpierw szukają informacji w internecie. Jest to tak zwany efekt ROPO (research online, purchase offline), najsilniej widoczny w przypadku sprzętu RTV i AGD, a także odzieży i dodatków oraz mebli.

Kolejną kwestią jest bezpieczeństwo danych przekazywanych sklepom przez konsumentów. – Dotyczy to zwłaszcza płatności oraz danych teleadresowych podawanych przy zamówieniu – wskazuje Marcin Muras z UpMenu – Sklepy powinny udostępniać swoim klientom różne formy rozliczenia, zwłaszcza zaś możliwość wykonania szybkich przelewów internetowych, które są najpopularniejszą formą zapłaty za zakupy w sieci. Powinniśmy także wykorzystywać szyfrowane protokoły https, które uniemożliwiają przejęcie i zmianę danych przez nieupoważnione osoby.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.