Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-handel nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału

Jak pokazują dane dotyczące polskiego rynku e-commerce, przedsiębiorcy nie wykorzystują w pełni potencjału oferowanego przez sieć.
Reklama

W działalności e-sklepu ważne jest wykorzystanie udogodnień, które mogą wpłynąć zarówno na opinie klientów, jak i efekty sprzedażowe. Dziś ponad połowa użytkowników internetu do łączenia się z siecią wykorzystuje tablety lub smartfony, a co trzeci za ich pomocą dokonuje zakupów. Jednocześnie, jak wynika z raportu M-commerce w praktyce 2014 zaledwie nieco ponad 30% wirtualnych sklepów korzysta z rozwiązań dedykowanych dla urządzeń przenośnych. – Aplikacje oraz responsywne witryny internetowe stanowią narzędzia, dzięki którym możemy dotrzeć do klientów w każdym miejscu i o każdej porze – mówi Marcin Muras z UpMenu. – Jest to szczególnie istotne w przypadku np. restauracji, których klienci zamawiają jedzenie nie tylko z domu, lecz również z samochodu, pracy lub podczas imprezy u znajomych. Ponadto powinniśmy pamiętać o zmianach w algorytmach, które Google wprowadzi 21 kwietnia w swojej wyszukiwarce. Mogą one spowodować, że strony internetowe, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, które prowadzimy za pomocą smarfonów lub tabletów.

Kolejnym grzechem polskiego e-commerce jest niekorzystanie z potencjału drzemiącego w portalach społecznościowych, z których według danych CBOS-u korzysta obecnie prawie 40% Polaków. To  narzędzie do promocji i komunikacji z klientem, które pozwala budować aktywną społeczność.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.