E.Leclerc: 2,8 mld zł obrotów w 2017 roku, nowy format express

Połączenie prowadzenia sprzedaży w super- i hipermarketach i mniejszych formatach stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Inwestycja ta stała się możliwa dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań logistycznych. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. Do wzrostu liczby placówek, zarówno organicznych, jak i sklepów partnerskich, przyczyniły się miedzy innymi inwestycje E.Leclerc. W 2017 roku, większość sklepów marki zainwestowała w modernizacje i nowe oferty dotyczące działów owoce i warzywa czy ekologicznych i bezglutenowych oraz akcji Nasze Regiony Mają Talent.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok. Cieszymy się tym szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem ilości produktów. Wyniki pokazują nie tylko umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
E.Leclerc w 2017 roku złożył ofertę do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącą aktywów Almy. (Więcej o tej transakcji tutaj) W roku 2017 marka wprowadziła także duże projekty strukturalne, szczególnie w zakresie IT i logistyki. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniego planu rozwoju E.Leclerc. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach.
Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw.