Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

E.Leclerc, Carrefour, Aldi - sieci zyskują udziały na dużym rynku

E.Leclerc i Carrefour najlepiej radzili sobie na francuskim rynku spożywczym w okresie od 18 kwietnia do 15 maja - wynika z danych firmy Kantar.
Reklama

E.Leclerc odnotował wzrost udziału o 0,2 punktu procentowego, wynikający głównie z wyników sieci sklepów.

Dobre wyniki Carrefoura

Carrefour utrzymał dobrą formę, odnotowując w tym okresie wzrost o 0,2 punktu procentowego, przy czym według Kantara wszystkie formaty tej sieci zanotowały "dynamiczne" wyniki.

Zarówno kanał convenience, jak i hipermarket odnotowały niewielki wzrost udziału w tym okresie, przy czym ten ostatni format skorzystał ze wzrostu odwiedzin klientów.

Aldi pozyskuje nowych klientów

Sieć Aldi odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,1 punktu procentowego, przy czym dyskont pozyskał w tym okresie dodatkowych 385 tys. nowych klientów.

Auchan Retail i Grupa Muszkieterów zyskały 0,1 punktu procentowego.

Wydatki francuskich konsumentów

Francuscy konsumenci wydali w tym okresie o 1,8% mniej w kanale spożywczym w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, który sam w sobie był o 3,8% niższy niż w tym samym okresie w 2020 roku.

Kanał proximity zyskał 0,2 p.p. udziału w rynku w okresie od kwietnia do maja, hipermarkety również na plusie (+0,1 p.proc.), podobnie jak sklepy internetowe (+0,1 p.proc.), które odnotowały wzrost dostaw do domu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum