Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E.Leclerc: Sieci muszą teraz uważnie obserwować rotację produktów na półkach

Polski rynek detaliczny cały czas się zmienia i co ciekawe rozwija równocześnie w kilku kierunkach. Wolumen sprzedaży w sklepach jest na podobnym poziomie jak w roku 2010 r., a nawet widać pewien wzrost - mówi Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
Reklama
 - Widać jednak, że klienci szukają tańszych produktów, tzw. pierwszej ceny, są także dużo bardziej otwarci na towary pod marką własną. Jednocześnie widać dużo większe zainteresowanie klientów nowościami produktowymi - dodaje.

Zdaniem prezesa sieci E.Leclerc taka sytuacja to dla sieci duże wyzwanie ponieważ muszą uważnie obserwować rotację produktów na półkach. - Z jednej strony muszą wprowadzać do sklepów tańsze produkty szybkorotujące przy zachowaniu odpowiednich norm jakościowych, które są na poziomie parametrów lidera z danej kategorii. Z drugiej strony muszą wprowadzać na półki nowości produktowe, których klienci oczekują. Inwestując w nowości należy jednak cały czas brać pod uwagę szybko zmieniającą się sytuację gospodarczą, szczególnie, że warunki nie są najlepsze - tłumaczy Jean-Philippe Magre.

Jak dodaje dla sieci Leclerc w Polsce rok 2011 nie był zły. - Jednak trudno go porównywać z rokiem 2010, w sytuacji gdy ciągle modernizujemy sklepy przejęte od sieci Billa. Remodeling przejętych supermarketów pozwala wprowadzić szerszą ofertę asortymentową. Jednocześnie sklepy historyczne muszą o wiele mocniej walczyć o klienta. Tu trzeba wspomnieć, że na obroty sieci wpłynęła wysoka inflacja, na którą miały wpływ wysokie ceny surowców, które przełożyły się na ceny produktów w sklepach - tłumaczy prezes sieci E.Leclerc.

Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.