PARTNER PORTALU

E-sklepy muszą wdrożyć silne uwierzytelnienie płatności

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2020 08:53


31 grudnia 2020 roku upływa termin wdrożenia silnego uwierzytelnienia klienta (z ang. Strong Customer Authentication tzw. SCA). Nowy przepis wpływa na sposób, w jaki osoba płacąca w sieci musi potwierdzić, że jest posiadaczem karty - mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektor ds. sprzedaży i relacji z detalistami i agentami rozliczeniowymi w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.

Jeśli potwierdzenie tożsamości się nie uda, to bank będzie mógł odrzucić płatność. Dlatego sprzedawcy internetowi powinni skontaktować się z dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że ich sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie. Aby transakcje spełniały wymagania i nie były odrzucane, można zastosować technologię zwaną EMV 3D Secure 2.2. Zapewnia ona przejście przez ten proces, zmniejszając prawdopodobieństwo, że konsument będzie musiał podjąć dodatkowe działania, co mogłoby skutkować porzuceniem koszyka. Pozwala ona sprawdzać pobierane płatności pod kątem ryzyka, a także umożliwia bankom klientów zażądać ewentualnego potwierdzenia tożsamości.

Warto też poinformować swoich klientów o wprowadzonych zmianach w sposobie, w jakim dokonują płatności oraz przypomnieć im, że bank może poprosić o dodatkowe potwierdzenie tożsamości. Dlatego powinni upewnić się, że posiada on ich aktualne dane kontaktowe, a jeżeli korzystają z aplikacji bankowej – że mają jej najnowszą wersję - podsumowuje Katarzyna Zubrzycka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7166

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,65

  • Śr

    4,54

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.