E-zakupy będą w coraz większym stopniu wpływać na spadek obrotów w handlu tradycyjnym
W najbliższych latach zakupy w internecie będą coraz szybciej i w coraz większym stopniu wpływać na spadek obrotów w tradycyjnym handlu detalicznym - twierdzi prof. Gerrit Heinemann, dyrektor Centrum Badawczego Handlu Elektronicznego przy Wyższej Szkole Zawodowej Dolnej Nadrenii. Wielu właścicieli zwykłych sklepów zostanie zmuszonych do ich zamknięcia - pisze biznes.onet.pl

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Jak wynika z najnowszej analizy Instytutu ds. Badania Handlu w Kolonii, już dziś co trzeci konsument ogranicza wyjazdy na zakupy do miasta i kupuje potrzebne mu artykuły w jednym ze sklepów internetowych. Ponad 60 procent sklepikarzy skarży się na spadek liczby klientów i malejące systematycznie obroty. A to dopiero początek.
O tym, co je czeka, można się było przekonać w grudniu 2013 roku, w gorącym okresie bożonarodzeniowych zakupów. Obroty handlu detalicznego zatrzymały się na poziomie 80 mld euro. Ale zakupy online przeżyły prawdziwy boom. Związek HDE podał, że wzrosły o ponad połowę, bo o 54,5 procent i wyniosły 8,5 mld euro.
Reklama