PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie

Autor: wp.pl/PAP 7 grudnia 2019 12:42

Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie fot. shutterstock

Klienci hurtowni sieci Edeka w niemieckim Cottbus mają wydzielone kasy: osobne dla Niemców, osobne dla Polaków. Robiący tam zakupy Polacy narzekają, że kasjerzy reagują agresywnie na uwagi, że to dyskryminujące. - informuje "Wirtualna Polska".

Hurtownia Edeka C + C Großmarkt znajduje się zaledwie pół godziny jazdy samochodem od polskiej granicy. Zakupy w tym miejscu są bardzo popularne wśród Polaków.

Latem w hurtowni w sklepie pojawiły się kasy oznaczone jako "przeważnie dla polskich klientów" i "przeważnie dla niemieckich klientów". Kasa "polska" jest jedna. "Niemieckich" - aż trzy. Ta pierwsza - zwykle zatłoczona. Niemieckie zwykle stoją puste.

- Teoretycznie Polacy mogą robić zakupy w "niemieckiej kasie", jednak jak tylko podchodzi Niemiec, to Polak musi odejść do "swojej" kasy - relacjonuje w rozmowie z "WP" klient sklepu.

Sytuacja generuje napięcia i konflikty z obsługą sklepu. W dodatku nawet gdy w "niemieckiej" kasie są pustki, a w "polskiej" - gigantyczna kolejka, to i tak Polacy nie mogą podchodzić do tej pierwszej.

Jak mówi inny klient Edeki w Chociebużu, sieć wprowadziła osobne kasy, ponieważ Niemcy, którzy robili tam raczej drobniejsze zakupy, denerwowali się, że muszą stać w kolejkach z Polakami kupującymi często całe palety towaru.

Biuro prasowe w centrali Edeki w Hamburgu przyznało, że "segregowane" kasy "budzą kontrowersje".

Cała sytuacja wywołała oburzenie klientów i interwencję ambasady RP w Berlinie. Kierownictwo sieci przeprosiło, a Polacy mogą już płacić za zakupy w dowolnej kasie.

"Interwencja ambasady okazała się skuteczna. (...) Otrzymaliśmy wyjaśnienia i przeprosiny dyrekcji ds. komunikacji korporacyjnej, marketingu i administracji przedsiębiorstwa Edeka w Minden. W przesłanym komunikacie firmy czytamy, że polscy klienci mogli słusznie poczuć się dyskryminowani" - napisał w piątek w komunikacie prasowym rzecznik polskiej placówki w niemieckiej stolicy Dariusz Pawłoś.

Firma tłumaczyła, że cyklicznie organizowane akcje promocyjne w hurtowni Edeka w Cottbus ze względu na korzystne położenie geograficzne cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem polskich klientów, szczególnie nastawionych na większe zakupy (np. właścicieli restauracji i placówek gastronomicznych), dlatego sklep nie tylko wprowadził dodatkowe dni promocyjne, ale także starał się zapewnić Polakom obsługę w języku polskim przy jednej z kas.

Inne wrażenie odnieśli jednak nasi rodacy robiący zakupy w sklepie. Od kilku miesięcy próbowali oni zwracać uwagę kierownictwa firmy, że w kasie przeznaczonej "głównie dla niemieckich klientów", mimo że nie ma do niej kolejki, obowiązywał zakaz obsługi Polaków.

Po interwencji ambasady Edeka zapewniła, że nie było jej celem dyskryminowanie kogokolwiek, i przeprosiła za "niefortunny przekaz". Oznakowanie zostało usunięte, a klienci mogą już płacić za zakupy w dowolnie wybranej kasie - poinformowała firma.

Edeka to jedna z największych niemieckich sieci handlowych. Posiada 4,1 tys. sklepów i zatrudnia około 376 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • RARA 2019-12-08 23:46:56

    Dla mnie masakra. Pierwsza bym awanturę narobiła gdym zobaczyła jakiś zakaz obsługi polaków !!

  • Patriota 2019-12-07 22:59:09

    Już bym więcej tam żadnych zakupów nie zrobił. Polacy gdzie wasz honor?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,88

  • Śr

    4,36

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.