PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2018 23:23

EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja) Fot. PTWP

Tradycyjne sklepy nie znikną z rynku, ale technologia będzie odgrywała coraz większą rolę nie tylko w relacjach sprzedawców z klientami, ale i w zarządzaniu całą firmą. Detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie, bo mają do czynienia z tym samym klientem – to główne wnioski z debaty ,,Zarządzanie informacją… dźwignią handlu”, która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Zdaniem Artura Czajki, Business Development Managera w IQS, jedną z bolączek handlu jest właśnie brak integracji poszczególnych kanałów sprzedaży. – Trzeba to zrobić, stworzyć jedną spójną platformę, by skutecznie wspierać produkt i markę. Granica między online a offline będzie się zacierać, kanały będą się przenikać - zamawiamy online, odbieramy w sklepach stacjonarnych  - wskazywał uczestnik debaty.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, podkreślił, że wszystkie brandy muszą zrozumieć, że niezależnie od kanału sprzedaży, mają do czynienia z tym samym klientem. – W Polsce 10 proc. sprzedaży jest realizowane w kanale online. Na dojrzałych rynkach, na których jesteśmy obecni wskaźnik ten wynosi 20-30 proc. Niewątpliwe kanał e-commerce będzie nadal rosnąć. Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że rozwiązania technologiczne wspierające sprzedaż pojawią się głównie w handlu internetowym. Czas poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych – mówił.

Zdaniem Jacka Kujawy trzeba opracować odpowiednie narzędzia do ,,mierzenia" klienta. – Musimy wiedzieć, co zrobić jeśli np. w danym sklepie nie ma towaru, jak pomóc klientowi zrealizować zakup produktu. W Trójmieście testujemy aktualnie technologię RFID, czyli znaczymy towary specjalną metką elektroniczną – dzięki temu widzimy co się dzieje z tym produktem, z czym go zestawiają klienci, co jest przymierzane, ale już niekoniecznie nie kupowane. Mając takie dane możemy analizować zachowania konsumentów – mówił wiceprezes LPP.

Przedstawiciel Deloitte zaznaczył, że trzeba mieć na uwadze fakt, że dzisiejszy świat jest zdigitalizowany, a cyfrowe rozwiązania wkraczają coraz śmielej do handlu tradycyjnego. – Mamy showroomy, concept story, wszyscy tworzą eksperymentalne placówki – fizycznie uzbrojone w elektronikę. Rodzi się zasadnicze pytanie o rolę i funkcję tradycyjnego handlu w przyszłości. Doświadczenia klienta są kluczowe, co oznacza, że potrzeby konsumenta będą najważniejsze. Wielu graczy zostało ukaranych nie za to, że nie podążyli za technologią, ale za to, że zlekceważyli oczekiwania konsumentów – uważa Olgierd Cygan.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,10

  • Śr

    3,02

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7972
Ilość aktualnych ofert: 460809

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.