EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2018 23:23

EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja) Fot. PTWP

Tradycyjne sklepy nie znikną z rynku, ale technologia będzie odgrywała coraz większą rolę nie tylko w relacjach sprzedawców z klientami, ale i w zarządzaniu całą firmą. Detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie, bo mają do czynienia z tym samym klientem – to główne wnioski z debaty ,,Zarządzanie informacją… dźwignią handlu”, która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

By być bliżej klientów Bank Millennium stworzył platformę Goodie. - To bezpłatna aplikacja rabatowa, w której znajdują się kupony, zniżki, kody rabatowe i gazetki promocyjne. Goodie posiada inteligentną wyszukiwarkę zniżek w wybranym przez konsumenta sklepie stacjonarnym i online oraz możliwość wyszukiwania produktów w konkretnej gazetce. Niektóre z jej funkcji są bardzo cenione, np. karty lojalnościowe. Zrobiliśmy taki projekt we współpracy z firmą Grycan. Będziemy poszerzać funkcje aplikacji o płatności i wycenę koszyka. Chcemy być blisko i rozumieć konsumentów oraz lokować własne produkty przy innych czynnościach, przy których jest klient – wyjaśnił Andrzej Gliński.

Zdaniem wiceprezesa LPP, personalizacja i dostosowywanie asortymentu do klienta decydują dziś o sukcesie w branży odzieżowej. – Klient coś zobaczy na Instagramie czy blogu i chce to od razu mieć. Aby zaspokoić tę potrzebę stale skracamy cykle produkcyjne, żeby jak najszybciej wprowadzić nowe produkty. Wprowadzamy do sprzedaży krótkie kolekcje kapsułowe, które są umocowane w bieżących trendach. Takie serie wysyłane są do określonych sklepów. Dzięki zaawansowanym algorytmom analitycznym wysyłamy do naszych placówek taki towar, jaki klienci chcą kupić, wliczając w to nawet rozmiarówkę. Każdy sklep traktujemy indywidualnie. Co istotne, klienci nadal chcą chodzić do sklepów stacjonarnych, online wymusza jednak konsolidację – konsumenci oczekują większych sklepów z szerszą ofertą, bardziej przyjaznych dla klienta. Rentowność operacyjna detalistów działających tylko online to około 2 proc., a detalistów omnikanałowych – kilkanaście proc. Ta różnica wynika głównie ze zwrotów, które generują duże koszty. My zachęcamy klientów do odbierania zakupów online i dokonywania zwrotów w naszych sklepach, a przy okazji – do wydania u nas pieniędzy. Spójrzmy na Zalando - zwroty w Niemczech to aż 70 proc. zamówień, to może być zabójcze dla biznesu – zauważa Jacek Kujawa.

I dodaje: – 70 proc. transakcji zaczyna się online – tam klient zaczyna swoją ścieżkę zakupową, a potem finalizuje zakup w którymś z kanałów. Współcześni konsumenci nie zaakceptują ryzyka w postaci braku towaru w sklepie, jeśli widzieli go w internecie. Chcą mieć pewność, że zrealizują swój cel. Ważne jest spójne traktowanie klienta w każdym kanale – skonstatował Jacek Kujawa.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6675
Ilość aktualnych ofert: 433076

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.