PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 14:19

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria) fot. EEC 2019

W ramach sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019 paneliści pokusili się o zdefiniowanie kim jest smart konsument AD 2019 i jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia.

Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu RTV EURO AGD zwrócił uwagę, że cenę należy traktować w dwóch wymiarach. W przypadku porównywarek cenowych mamy ten sam produkt w kilku miejscach i wtedy jest oczywistą sprawą, że kupujemy tam, gdzie jest taniej. Detalista działający z sukcesem, musi oferować właśnie najlepszą cenę, bo ciężko jest dołożyć do standardowego produktu wartości, za które konsument zapłaci więcej. Z drugiej strony od kilku lat widzimy wzrost średniej ceny za zakupy na rynku AGD. To znaczy, że klient staje się zamożniejszy.

Bartosz Traczyk, prezes zarządu ING Usługi dla Biznesu stwierdził, że codzienna praktyka zakupowa dowodzi, że cena jest nadal wiodąca. W szczególności, w miarę przesuwania się handlu ze sklepów stacjonarnych do internetu. Dlaczego? Bo wówczas jest łatwiejsza do porównania. Jako operator płatności online bardzo mocno interesujemy się zjawiskiem porzucenia koszyka. Widzimy, że często klienci kompletują koszyki w dwóch sklepach na raz i porównują ceny. Gdy otrzymują podsumowanie wraz z kosztami dostawy, które w jednym z e-sklepów sięgają np. 15 zł decydują się porzucić koszyk i zrobić zakupy u konkurencji. Na konsumentów niezwykle mocno cały czas działa bodziec obniżki, bo kiedy nadchodzi Black Friday od razu widzimy wzrost transakcji – podsumował.

Rafał Reif, Head of Retail Accenture stwierdził, że z badań zwyczajów zakupowych generacji Z
wynika, że za produkty „plus”, czyli z dodatkowymi wartościami, konsumenci są w stanie zapłacić więcej. - Badaliśmy produkty lifestylowe czyli odzież, kosmetyki, gadżety elektroniczne. 20 proc. badanych w ankiecie deklarowało, że są gotowi zapłacić więcej za produkty o wyższej jakości. Czy 20 proc. to dużo? To więcej niż deklarowały starsze pokolenia. 15 proc. mówiło, że są w stanie zapłacić więcej za produkty, które szanują zasady sprawiedliwego handlu. Najsłabiej wypadła ekologia. Jedynie 12 proc. pytanych deklarowało, że są w stanie zapłacić więcej za produkty wytworzone z poszanowaniem zasad ekologicznych. Jednak cena jest jednak nadal jednym z najistotniejszych elementów wyboru. W przypadku młodego pokolenia jeśli produkt kosztuje tyle samo, wybór dokonuje się w oparciu o elementy wartości – stwierdził panelista.


  • artum 2019-05-21 13:06:45

    Zgadzam sie z panem z LPP. Konsumenci dalej kierują się przede wszystkim ceną, a przynajmniej w znacznej większości i szybko się to nie zmieni.

  • Karinka 2019-05-19 19:08:30

    Bardzo ciekawy panel. Z przyjemnością można słuchać takich prelegentów.

  • nesz 2019-05-17 13:22:22

    Gocie mają spore doświadczenie więc wiedzą co mówią, takich to można słuchać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,58

  • Min

    4,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.